Rahsia Kulit Cantik Orang Korea


Siapa yang tak kenal orang korea? Artis korea lagi lah ramai yang kenal kan. Tipu lah kalau tak kenal. Kalau ye tak kenal pun mesti tahu juga tentang kecantikan Kulit Orang Korea yang terkenal dengan kulit yang Cantik, halus, mulus, licin, berseri-seri dan putih jernih.

Ya memang betul, kebanyakan mereka ada membuat pembedahan plastik untuk tampil cantik. Tetapi pembedahan ini hanya untuk mengubah struktur di wajah sahaja. Misalnya nak bagi dagu runcing, mata besar, hidung mancung dan sebagai nya. Ia langsung tidak merubah struktur kulit muka. Maknanya, memang kulit sudah licin dan cantik. Inilah yang buatkan ramai yang teringin sangat memiliki kulit yang cantik seperti mereka.

Apa Rahsia mereka agaknya ya?

Kalau nak tahu, Orang korea mengamalkan penjagaan kulit sejak dari zaman persekolahan lagi. Bukan bila kulit sudah bermasalah dan matang baru nak jaga.

7 Rutin Penjagaan Kulit


Rutin penjagaan kulit wajah mereka sahaja ada 7 langkah.

1. Membersihkan muka dari alat solek dengan pencuci berasaskan minyak (cleansing oil)

2. Mencuci muka dengan pencuci muka. Mereka amat memberatkan double cleansing.

3. Menggunakan toner bagi membuang sisa-sisa alat solek dan pencuci muka. Kulit yang bersih adalah kulit yang sihat.

4. Menggunakan esen muka bagi membantu penyerapan pada kulit.

5. Menggunakan serum muka. Serum akan memperbaiki kulit dari dalam.

6. Meletakkan pelembab muka bagi mengekalkan serum didalam kulit.

7. Memakai topeng perawat muka (mask) ataupun topeng tidur (sleeping mask)

Nak tanya pula, rutin penjagaan kulit wajah kita bagaimana pula ya? Huhuu dari situ dah nampak perbezaan kan...

Selain rutin penjagaan kulit wajah, mereka juga sangat menitik beratkan soal kesihatan. Kerana percaya, kecantikan di luaran adalah hasil daripada kecantikan di dalam.

Bagaimana mahu menjaga dalaman supaya sihat dan baik? 

Rahsianya adalah dengan menjaga pemakanan. Mereka mengamalkan banyak makan sayur dan dan serat. Serta jenis masakan mereka pula lebih kepada rebus dan kukus.

Kalau nak di banding kan dengan makanan kita, lebih banyak goreng dan lemak. Betul kan..  dan ada juga yang jenis "pantang jumpa" semua pun di bedal. Dah macam sang bedal... Huhu

Bagi mengekalkan Elastin dan awet muda mereka juga rajin bersenam. Dari muda sampai lah yang veteran semua pun sangat rajin bersenam.

Rahsia kulit cantik kini dah tak jadi rahsia lagi. Ramai yang dah tahu pun, tapi kenapa masih tak mahu lakukan. Hanya berimpian mahu kulit cantik. Tapi tiada tindakan di lakukan. Mana mungkin dapat. Betul tak?

Jangan tunggu lebih lama lagi, jangan tunggu sampai kulit bermasalah, jangan tunggu sampai kulit dah matang dan mengeluarkan tanda penuaan baru lah nak jaga kesihatan kulit. Kerana sudah pasti anda telah terlambat dan kos untuk menperbaiki lebih mahal harga nya berbanding memelihara dan mengelakkan dari berlakunya masalah kulit.

Apa yang boleh di lakukan?


Mulakan dengan rutin pemakanan yang sihat iaitu pengambilan protein sihat yang kurang lemak dan tinggi khasiat.

Ini kerana sel-sel kulit kita terdiri daripada protein. Maka, dengan pengambilan protein sihat yang cukup akan menyihatkan sel kulit seterusnya menjadikan kulit di luar kelihatan sihat bermaya.


Berikut adalah kelebihan yang terdapat di dalam Protein Shake dari ESP Shaklee. Rasanya sangat sedap dan mengenyangkan. Selain mampu membantu menyihat dan mencantikkan kulit ESP juga mampu membantu anda menurunkan berat badan. Seperti 2 in 1, Kulit cantik + Badan cantik. Bonus tuu.


Kalau anda nak tahu lebih lanjut mengenani ESP, Protein Shake Ini anda terus je klik sini untuk Hubungi Siti. Dapatkan Free Konsultasi dan Buat Tempahan anda sekarang.

Ingin Mencuba Produk Terbaik Shaklee?



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang inginkan kehidupan yang sihat dan berpanjangan.

Shaklee telah membuktikan produk yang dikeluarkan memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap selular.

Hubungi saya untuk mendapatkannya secara Ekslusif berserta Konsultasi terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20% dengan menjadi ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Siti 019-552.2329.

Lihat apa kata mereka yang telah berurusan dengan Siti. Klik sini




No comments:

Post a Comment