Set Gastrik Shaklee

Artikel ini akan menerangkan:
1) Kategori Gastrik dan tanda-tanda serangan Gastrik
2) Perbezaan rawatan biasa gastrik dan rawatan semulajadi set gastrik shaklee
3) Bagaimanakah Set Gastrik membantu dalam rawatan Gastrik.
Kenali Gastrik
Terdapat 2 kategori:
1. Gastritis - keradangan lapisan mukosa yang melapik dinding perut
2. Ulser perut/peptik -keradangan pada lapisan sel yang lebih dalam (lebih tteru berbanding gastritis
Secara semulajadi, sel perut menghasilkan asid hidroklorik (pH 1 hingga pH 2) yang berfungsi mencerna makanan. Asid ini kuat dan jika terkena tangan, kulit akan terhakis.
Sel perut menghasilkan lapisan mukosa (lapisan pertahanan) sebagai pelindung daripada kesan asid hidroklorik.
Pengeluaran asid hidroklorik berlaku apabila makanan masuk ke dalam perut bagi memulakan proses pencernaan dan terjadinya gastrik apabila tiada keseimbangan antara kuantiti rembesan asid hidroklorik (terlalu banyak) dengan lapisan mukosa (terlalu sedikit).
Tanda-tanda serangan Gastrik:
1. Sakit perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
2. Senak
3. Berangin atau pedih
4. Sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan
5. rasa mual (loya) dan muntah
6. Hilang selera makan
7. Berat badan menurun (pada peringkat teruk)
Rawatan untuk pesakit Gastrik:
Biasanya ia boleh dikawal dengan ubat gastrik terutama ubat yang boleh mengurangkan rembesan jus usus selain ubat yang boleh meneutralkan jus usus yang sedia ada di dalam perut.
Jika simptomnya menjadi lebih teruk atau muntah semakin kerap, perlu dapatkan  rawatan lanjut daripada yang pakar. Antara ujian pemeriksaan yang mungkin dijalankan adalah seperti endoskopi.
Endoskopi merupakan satu prosedur yang dilakukan dengan memasukkan satu kamera kecil melalui mulut dan melalui kamera itu dinding usus dapat diperhatikan dengan jelas dan mengenalpasti kawasan dinding perut yang terjejas.
Rawatan Gastrik dengan Set Gastrik Shaklee:
Set Gastrik Shaklee membantu untuk merawat masalah gastrik yang tidak kronik,
tanpa terlalu bergantung kepada ubat preskripsi. Ianya bukanlah ubat tetapi vitamin semulajadi yang membantu merawat Gastrik secara semulajadi dan tiada kesan sampingan.
Shaklee menawarkan:
1) ESP Soy protien Isolate powder 850g
2) B-Complex 120 biji
3) Ostematrix 120 biji
4) Peppermint Ginger Plus 90 biji
Bagaimana Set Gastrik Shaklee membantu??
ESP Soy Protein Isolate Powder
Merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Asid amino ini membantu memulihkan kembali sel-sel dinding perut yang rosak akibat oleh hakisan asid hidroklorik. Ia mengandungi 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan. Sifat kealkalian yang tinggi jugak amat membantu di dalam proses meneutralkan kkembal keadaan asid berlebihan didalam perut. Jsngan risau akan sumber protien soya kerana Shaklee menggunakan soya Non GMO.
B-complex
Tahukah anda tekanan juga boleh mengakibatkan gastrik? B complex amat membantu dalam proses sintesis DNA, menguruskan tekanan dan mmembin tenaga dalam proses metabolisma. B complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B (Vitamin B Tiamin, Vitamin B2 Riboflavin, Vitamin B3 Niacin, Vitamin B6, Folate, Vitamin B12 Cynocobalamine, Biotin dan Panthothenic Acid) yang diperlukan oleh tubuh bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang dari badan setiap hari akibat dari tekanan kerja, alkohol dan ubatan preskripsi
Berlainan sifat dengan pain killer yang hanya BERSIFAT MENGHILANGKAN SEMENTARA Rasa SAKIT GASTRIK. Jadi anda tak Perlukan pain killer lagi. Lagipun Pain killer bukan
menyembuhkan penyakit malah mmembuatkan kita terlalu bergantung kepada pain killer dan dosnya juga makin bertambah bila sakit kerap menyerang.
Peppermint- Ginger Plus
Kajian klinikal menunjukkan pengambilan halia sebagai makanan tambahan dapat membantu mengurangkan masalah sebu, senak perut dan menyingkirkan angin
dalam badan.
Ostematrix
Suplemen lengkap yang mengandungi Kalsium, Magnesium & Vitamin D. Ia sangat membantu di dalam mengurangkan keasidan perut dengan cara meneutralkan asid yang memasuki esofagus yang menyebabkan kesan pedih ulu hati.
Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. Sebab tu kita tak pernah lihat bayi dan kanak-kanak yang banyak minum susu ada sakit gastrik .
Tambah pulak ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalsium jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat.
Untuk order dan keterangan mengenai Shaklee dan konsaltansi percuma terus hubungi
Wassap/sms/call
Pn. Siti 0195522329

No comments:

Post a Comment