Perbezaan Vitamin C Shaklee dengan Jenama lain



Tau tak yang Vitamin C Shaklee sangat lah luar biasa hebat nya.

Kenapa?

Sebab husband saya yang bukan lah peminat vitamin dan suplement. Kalau tak di suap kan, maka jawab nya tak makan la vitamin tu.... Tetapi saya tetap berkeras jugak nak dia amalkan sekurang-kurang nya Vitamin C sebagai nutrisi tambahan untuk tingkat kan imunisasi dan elak mudah terkena demam, sesema dan batuk. Lagi satu untuk awet muda juga. Hahaha

Setelah beberapa botol di telan dan akhir nya beliau terpaksa mengakui kehebatan Vitamin C shaklee. Antara sebab nya, haritu masa balik kampung, ramai pulak yang tegur, kenapa dia nampak cerah dan kulit lebih putih dari biasa. Muka pun dah tak berminyak lagi. Lagi satu, sesema dan sakit kepala pun dah jaaarang jarang dia kena. Sudah nya, memang Vitamin C ni jadi Vitamin wajib untuk di amalkan setiap hari.

Tapi, itu bukan lah sebab utama ye, saya saja cerita sebab nak bagitau betapa orang yang tidak sukakan vitamin dan telan pil pun boleh Ter Jatuh Cinta dengan nya, apatah lagi kalau anda yang memang sedang mencari-cari suplement yang sesuai untuk kecantikan dan kesihatan juga sedang berkira nak cucuk vitamin C ke nak makan Vitamin C... Hohoo

Apa beza Vitamin C shaklee dan Vitamin C jenama lain?

Beza nya, terletak pada Teknologi Sustained Release nya. Ada tertulis di Botol Vitamin C Shaklee, perkataan Sustained Release.

Apa tu Sustained Release?

Jangan tak tau, tak banyak Vitamin C yang menggunakan Teknologi ini. Dan jika telnologi ini tiada, maka, Vitamin C anda mungkin membazir  dan kurang berkesan.

Kenapa saya kata begitu, kerana Dengan ada nya Teknologi ni, vitamin C akan di lepaskan secara berperingkat kepada tubuh badan. Iaitu, 100mg setiap sejam.

Ini lah yang membuat kan Vitamin C Shaklee sangat berkesan, kerana tubuh badan benar-benar menyerap kebaikan Vitamin  C. Tubuh kita menyerap 100mg je setiap sejam tau. Kalau ada lebih, tubuh badan tetap menyerap 100mg dan selebihnya akan di singkirkan menjadi air kencing.

Berbanding dengan Vitamin C jenama lain yakni Tiada teknologi Sustained Release. Cobtohnya Vitamin C yang Popular di pasaran biasanya 1000mg kan...

Maka,

bila kita telan je Vitamin C tu, 1000mg terus di lepaskan. Walhal tubuh badan hanya mampu menyerap 100mg sahaja setiap jam. Jadi vitamin c yang tidak di gunakan akan di singkirkan menjadi bahan kumuh atau juga di sebut, air kencing. (Aduhai.. air kencing pula yang kaya Vitamin C....

Gitu la kaedah nya .. maka sebab tu Vitamin C Shaklee menjadi kegemaran ramai kerana keberkesanan nya untuk kecantikan, kesihatan dan juga Awet muda

Manfaat Vitamin C

Kecantikan:
Mencerahkan
Melembabkan
Memudarkan parut
Mengecilkan pori
Mensekata kan tona kulit
Menguatkan daya lawan kulit terhadap radikal bebas dan juga matahari
Mengurangkan parut
Mengaktifkan kolagen dari dalam kulit
Menganjalkan
Menguatkan kuku, rambut, gusi dan tulang

Meningkatkan daya tahan penyakit berjangkit seperti sesema, demam, batuk

Juga jangan tak tau,

Vitamin C sangat bagus utk mereka yang nak diet atau nak kurus juga!

Sebab apa?

Sebab, 1biji vitamin C Shaklee ni, bersamaan 7.5 bji buah oren.

Kalau orang yang nak kurus, biasanya di sarankan untuk minum jus kan?

Haa, ni jus dah siap dalam bentuk tablet. Dan kebaikan Vitamin C nya terjamin berkualiti dan tiada gula tambahan


Ini lah dia nya rupa Vitamin C Shaklee.



Berapakah harga Sebotol Vitamin C Shaklee?

Saiz: 180biji
Penggunaan: 3-6 bulan
Harga: rm97.50



Bagaimana nak Order Produk Shaklee?
Untuk sebarang pesanan produk Shaklee boleh terus menghubungi Siti 019-552 2329.

Berita Baik,

Anda layak untuk mendapatkan 25% diskaun sekiranya anda adalah ahli Shaklee. Untuk dapatkan diskaun lagi 25% dan daftar keahlian Shaklee, juga boleh terus hubungi Siti di talian 019-552 2329