Kudapan Sihat Elak Mabuk ketika Hamil

Hanya orang yang pernah merasai Mabuk Hamil sahaja yang tahu betapa tak selesa dan tak best nya perasaan itu. Namun ia adalah perkara yang tak boleh kita elak. Kita harus melalui nya juga samaada kita sudah bersedia atau pun tidak bersedia.



Sebagai seorang wanita saya sangat pasti bahawa kita sangat kuat dari segi ketahanan mental dan emosi demi anak yang di kandung. (tak tau lah apa yang akan terjadi kalau lelaki yang kena morning sickness...😂)

Sebab tu lah Allah s.w.t mengurniakan kebolehan untuk mengandung dan melahirkan anak kepada wanita... Bukan kerana fizikal nya kuat tetapi kerana ketabahan dan ketahanan mental dan emosi wanita lebih baik berbaik daripada lelaki. (Jangan marah ya para bapa sekalian..)

Tabiat bila kena Morning Sickness

Biasa nya kan masa pregnant waktu pagi je mesti rasa loya nak termuntah... Atau pun bila ada bau masakan tumis seperti bawang... Memang terus rasa loya semacam.

Bila jadi camni mommy buat apa?


Ada ke yang terus capai asam atau gula-gula mint untuk hilangkan loya?


Tabiat suka makan asam dan gula gula ni bukanlah nak kata ia akan memudaratkan. Tetapi ia tidak sesuai dengan kondisi mommy yang sedang hamil dan dan  sekiranya ia di amalkan sepanjang tempoh kehamilan...

Kerana, asam mengandungi sejenis asid yang akan menggangu perut dan menjadi punca kepada pedih ulu hati. 

Sebab tu, Siti nak bagitau, ada Alternative yang lebih sihat untuk mommy amalkan. Iaitu dengan kunyah Vitamin C Chew.

Vitamin C Chew ni ada rasa masam manis yang semulajadi. Ia dari ekstrak jagung dan bukannya Buahan Sitrus. Jadi ia selamat di amalkan dan tidak mengakibatkan pedih di perut dan pedih ulu hati walaupun di ambil semasa perut kosong.


Ianya Kaya dengan Kebaikan Vitamin C. Bagus Untuk kulit, gusi, gigi dan tulang yang kuat. Ia juga membantu meningkatkan imun ibu dan bayi.


Bulan ni mommy boleh dapat Vitamin C Chew  FREE je tau😍


YE, FREE aje dengan setiap pembelian 3 botol Sustained Realease Vitamin C. Boleh share dengan keluarga tersayang. Satu untuk Mak, satu untuk Husband dan satu untuk diri sendiri😍





Nak tau lagi lanjut, terus klik je sini tau, kita bisik bisik tepi💃


No comments:

Post a Comment