Siapa yang Perlukan Lebih Kalsium?




Setiap yang mempunyai tulang haruslah menambah Kalsium dan Nutrien pembentukan tulang di dalam diet seharian.

Kalsium amat penting untuk kesihatan tulang. Walaubagaimanapun utuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat anda bukan sahaja perlukan kalsium malah lebih lagi. Semasa anda menjalani aktiviti dan fasa harian dalam kehidupan anda memerlukan lebih banyak kalsium untuk menyokong keperluan perubahan tulang anda.


Bina dan kekalkan Tulang yang kuat dengan 7 Nutrisi pembina Tulang ini.


Kalsium (CA)
Membina tulang yang kuat.

Vitamin D (Vit D)
Meningkatkan penyerapan Kalsium.

Magnesium (Mg)
Penting dalam pembentukan Tulang.

Zinc, Tembaga, Mangan dan Boron (Zn, Cu, Mn, B)
Meningkatkan ketumpatan tulang.


4 Individu yang Perlukan Lebih Kalsium


1. Individu Aktif



Aktiviti fizikal bermanfaat meningkatkan kepadatan tulang. Walaubagaimanapun, semasa anda menjalani gaya hidup seharian secara aktif, kekurangan atau tidak mengambil kalsium dan Nutrien pembentukan tulang hanya akan meningkatkan risiko Osteoporosis dan Patah Tulang dengan setiap pergerakan yang anda lakukan.


Tahukah Anda?

Setiap pergerakan Otot memerlukan kalsium, Magnesium dan klorida. Kekurangan Nutrien sedemikan menyebabkan Tubuh anda menarik keluar Nutrien dari tulang anda seterusnya mengurangkan simpanan Nutrien dari Tulang. Bertambah parah jika ia di keluarkan setiap hari tanpa di "topup" semula.

2. Ibu Mengandung


Tulang dan gigi bayi anda tumbuh sejak dari dalam kandungan iaitu semasa proses kehamilan. Oleh itu bekalan Kalsium dan Nutrien pembentukan tulang yang berterusan memberikan asas tulang dan gigi yang kukuh unuk bayi anda.

Tahukah Anda?

Bayi di dalam rahim menerima pemakanan dari ibu. Sekiranya Ibu tidak mempunyai cukup bekalan kalsium dan Nutrien pembentukan tulang ia akan di ambil dari tulang simpanan ibu dan menyebab kan simpanan kalsium dan Nutrien pembentukan ibu semakin berkurangan.

Proses pengeluaran ini meletakkan ibu di dalam risiko kerana Nutrien boleh di lepaskan ke dalam darah, membawa kepada toksik yang menjejaskan kesihatan ibu dan bayi.

3. Ibu Menyusu



Banyak kajian menunjukan ibu yang menyusu kehilangan sekitar 3-5% ketumpatan tulang mereka semasa tempoh penyusuan.

Kehilangan tulang yang tidak dapat di elakkan ini adalah di sebab kan peningkatan permintaan kalsium dan Nutrien pembentukan tulang yang lain untuk menyokong perkembangan Bayi.

4. Orang-orang Tua dan Berusia


Apabila anda semakin tua anda juga akan kehilangan ketumpatan tulang dengan cepat kerana kadar pembentukan tulang merosot menjadikan anda berisiko tinggi untuk mendapat Osteoporosis dan Patah Tulang.


Tahukah Anda?

Wanita yang menopause berisiko tinggi mendapat tulang yang lemah dan rapuh apabila tahap estrogen, hormon yang mengekalkan ketumpatan tulang menurun.





Klik pada gambar di bawah untuk terus dapatkan Pil Kalsium Shaklee anda harini.



Juga boleh dapatkan Free Consultation cara pemakanan dan info mengenai Shaklee serta Order Produk Shaklee, terus


Ingin Mencuba Produk Terbaik Shaklee?



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang inginkan kehidupan yang sihat dan berpanjangan.

Shaklee telah membuktikan produk yang dikeluarkan memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap selular.

Hubungi saya untuk mendapatkannya secara Ekslusif berserta Konsultasi terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20% dengan menjadi ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Siti 019-552.2329.

Lihat apa kata mereka yang telah berurusan dengan Siti. Klik sini



No comments:

Post a Comment