Set Menyusu Shaklee 3M (Mom's Marvelous Milk)

image
image
image
Set Menyusu Shaklee 3M (Mom’s Marvelous Milk)
Assalamuaalaikum dan salam sejahtera kepada anda pembaca budiman. Saya nak share dengan anda semua tentang Set Menyusu Shaklee 3M iaitu Moms’ Marvelous Milk!! Wah! Bunyi pn dh macam sedaaappp! Betul betul betul..hihiii
Jika  kita berhasrat ingin menyusukan si comel secara esklusif selama 6 bulan seterusnya 2 tahun, kita seharusnya lah bersedia dari segi fizikal dan mental sejak dari dalam kandungan lagi. Kerana untuk memenuhi keperluan si comel ibu ibu perlu memenuhi keperluan ibu dahulu supaya dapat menyediakan susu ibu yang mencukupi dah lebih khasiat.
Maka apa yang si ibu makan akan menjadi zat kepada susu ibu untuk si comel anda.
Bermakna amat penting bagi ibu membekalkan nutrisi yang mencukupi untuk keperluan tubuh ibu dan si comel.
image
Dan yang semua kaum hawa inginkan selepas bersalin ialah mahu kembali langsing seperti sebelumnya (kerana set menyusu Shaklee  juga mengandungi set kurus Shaklee dan merangkap set bersalin Shaklee juga)
image
Ok, dalam entri ini mahu lebih fokuskan kepada Set Menyusu Shaklee 3M. Set menyusu Shaklee 3M ini melengkapi keperluan harian si ibu dan membantu menghasilkan susu yang lebih banyak dan bertindak seperti Milk Booster serta lebih lemak berkrim dan tentunya amat disukai si comel.
Ianya terdiri daripada:
1. Vitalea Shaklee with Iron Formula
2. Vitamin C Shaklee
3. B Complex Shaklee
4. Alfalfa Shaklee
5. Ostematrix (Kalsium) Shaklee
6. ESP Soy Protien Shaklee
7. Omega Guard Shaklee
Fungsi dan kepentingan bagi setiap vitamin adalah seperti berikut:
1) Vitalea Shaklee with Iron Formula
Harga Retail: Rm88.75
Saiz: 120 biji
image
Bagi memastikan keperluan 12vitamin dan 7galian dipenuhi. Biasanya pengambilan makanan seharian kita tidak memenuhi keperluan ini kerana pelbagai sebab seperti penggunaan suhu yang tinggi semasa memasak. Dan uniknya vitalea ini adalah kerana ia mengandungi zat besi yang sangat penting untuk tubuh.
2) B Complex Shaklee
Harga Retail: Rm53.75
Saiz: 120 biji
image
Ianya lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan untuk membantu tubuh badan bertenaga semula, membantu otak untuk lebih focus, menstabilkan emosi. Ianya menjadikan tubuh badan supaya lebih bertenaga kerana Vitamin B membantu mematabolismakan karbihidrat, lemak dan protein, anti stress, menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga. Selain itu ia juga dapat mengembalikan kesegaran wajah ibu selepas bersalin menjadi lebih berseri dan tidak kusam.
3) Vitamin C Shaklee
Harga Retail: Rm92.50
Saiz: 180 biji
image
Membantu meningkatkan system imunisasi badan ibu dan di salurkan vitamin c kepada si comel melaui susu ibu. Bermakna ianya juga membantu meningkatkan system imunisai si comel juga. Pengambilan bersama vitalea shaklee yang mengandungi zat besi meningkatkan lagi penyerapan zat besi dalam tubuh badan.
4) Alfalfa Shaklee
Harga Retail saiz S 330 biji Rm53.75
Harga Retail saiz L 700 biji Rm97.50
image
Ia merupakan raja kepada segala tumbuhan. Merupakan supplement terpenting kerana bertindak sebagai milk booster untuk ibu menyusu kerana mengandungi 1001 khasiat penting. Ia juga menjadikan susu ibu lebih pekat dan lemak berkrim. Selain itu ia membantu meningkatkan imunisasi dan mengandungi kalsium yang bagus untuk ibu menyusu. Bonusnya Alfalfa bagi ibu ibu selepas bersalin ialah ia juga bertindak sebagai kacip Fatimah dan membantu mengecutkan Rahim. Turut membantu perkumuhan supaya lebih lawas dan membuang angin dalam badan. Maka secara automatic kesan baik ini juga di salurkan kepada bayi dan bayi juga kurang mengalami kembung perut.
5) Ostematrix Shaklee atau kalsium
Harga Retail: Rm61
Saiz: 120 biji
image
Seperti di ketahui ramai, kalsium sangat penting untuk pembinaan tulang, gigi dan saraf serta penting dalam pembinaan darah. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh di pandang remeh kerana mengabaikan pengambilan kalsium yang mencukupi semasa penyusuan akan menyebabkan ibu keurangan kalsium dan membawa kepada gejala kejang otot dan sakit tulang belakang, gusi dan gigi lemah, tulang rapuh atau osteoporosis, mudahletih adn lesu serta kulit di wajah menampakkan garis garis halus. Ini kerana semasa penyusuan berlangsung si comel akan menyerap kalsium sedia ada dari tubuhh ibu, menyebabkan semakin lama kalsium ibu semakin berkurangan.
Jika anda perasan, ada ibu yang mengalami susu yang merudum semasa period, ini menandakan kekurangan kalsium yang kritikal.
7) ESP Energizing Soy Protien Shaklee
Harga Retail: Rm150
Saiz: 850g
image
Sebenarnya komponen utama  susu ibu adalah Protien. Maka untuk mendapatkan susu ibu yang banyak pengambilan protein dalam diet harian adalah amat penting. Tetapi malangnya protein sering terhapus atau berkurang semasa proses memasak. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu, mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim adn antibody memerlukan protein. Selain itu protein juga dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrient dan sumber tenaga kepada tubuh badan.
8) Omega Guard Shaklee
Harga Retail: Rm136
Saiz: 90 biji
image
Membekalkan omega 3 pada ibu dan anak
Inimenjadikan minda anak akan lebih cepat berkembang. Ia juga membantu menghalang pembentukan lemak didalam badan ibu dan ini bermakna badan ibu akan menggunakan simpanan lemak dari badan ibu maka ibu akan kembali langsing dan mengurangkan berat badan dengan sihat. Adalah disarankan diambil bersama  Alfafa shaklee yang berfungsi sebagai Milk booster yang bagus.
Amalan pemakanan yang sihat dan yang penting dari sumber semulajadi menjamin kesihatan ibu dan si comel.
Bekalkan tubuh dengan nutrisi yang lengkap bagi memastikan si comel anda memperoleh susu ibu yang terbaik dari anda.
image
Jika berminat dan ingin sembang Shaklee bersama saya, sila,
call/ wassap/ sms Puan Siti 019-5522329
Facebook fanpage: cantik sini cantik sana
Facebook: siti zubaidah bt Basrah
Blog: cantiksinicantiksana.blogspot.com

No comments:

Post a Comment