Dengan Modal kecil BOLEH Turunkan berat badan

Peningkatan berat badan bukan lagi perkara biasa. Ia sudah jadi perkara luar biasa seterusnya menyumbang kepada pelbagai penyakit kronik.
Apakah puncanya nya asyik nak makan jew kn? Baru je lepas mencekik eh, nak makan lagi..dalam fikiran asyik nak makan jew....ada tak rasa camtu?
Jika ada itulah tanda tanda berat nak naik. Alarm dah berbunyi tanda peringatan jika ikutkan nafsu makan berat akan naik mendadak dadak.... aduhai
Cepat bertindak sekarang. Dengan modal yang rendah kita boleh turunkan ke berat badan ideal. Tak perlu habiskan ribuan atau puluhan ribu ringgit ke pusat slim centre semata mata untuk kurus....
Modal rendah tapi confirm boleh turun tidak membahayakan kesihatan dan tiada kesan sampingan jangka pendek mahupun panjang yang saya maksudkan ialah dengan menggunakan OMEGA 3. 
TETAPI haruslah mengikut peraturan dan cara yang betul... Hihiii utk rahsia itu kenalah jadi customer saya dulu kerana Rahsia kurus dengan Omega 3 ni Esklusif untuk customer  saya saja :)
Fungsi Omega -3
Asid lemak Omega-3 membakar lemak dengan cara membantu tubuh bertindakbalas terhadap satu hormon yang dipanggil Leptin. Leptin kemudian memberitahu otak untuk mengatakan "aku dah kenyang"
Bagaimana mahu meningkatkan fungsi Leptin di dalam tubuh supaya membantu kita mendapatkan berat idaman?
InsyaALLAH..
APAKAH LEPTIN?
Merujuk kepada News Medical, leptin ialah hormon protein yang terhasil daripada sel
lemak, yang memainkan peranan penting mengatur fungsi tenaga dalam tubuh badan, termasuklah selera (lapar kenyang) dan metabolisme tubuh.
Leptin yang tidak berfungsi dengan baik seperti sepatutnya, akan membuatkan anda berasa lebih lapar seterusnya tubuh
akan menyimpan lebih banyak lemak yang tidak digunakan sebaiknya.
Bagaimana mahu tingkatkan fungsi leptin?
Tips mudah
Tidur secukupnya
image
Tidur yang cukup membantu meningkatkan paras leptin dan begitu juga sebaliknya. Ini kerana sewaktu tidur, sel tubuh dipulihkan sendiri oleh tubuh sekaligus membantu menghasikan leptin yang sempurna.
Makan makanan kaya serat
image
Pengambilan serat daripada buah dan sayuran secukupnya membantu meningkatkan paras leptin, kerana ia menghantar signal ke otak bahawa anda telah kenyang dan menghasilkan lebih banyak leptin di dalam tubuh. Leptin yang mencukupi akan menyeimbangkan nafsu.
Bersenam
image
Bersenam secara teratur membantu leptin berfungsi dengan baik di dalam tubuh.
Bersenamlah pada kadar yang bersesuaian dengan keperluan tubuh anda.
Makan secara teratur
image
Elakkan skip makan terutamanya sarapan pagi dengan tujuan untuk kurus. Mengelak daripada makan tidak membantu untuk kurus melainkan hanya mengurangkan paras leptin dalam tubuh. Makan sikit-sikit tetapi kerap untuk mengekalkan paras leptin yang optimum.
Dapatkan bekalan Omega-3
image
Diet yang kaya dengan asid lemak Omega-3 membantu meningkatkan paras leptin. Mereka yang mengalami lebihan berat badan melepaskan terlalu banyak
molekul-molekul untuk melawan keradangan. Molekul-molekul inilah yang mengganggu komunikasi leptin dengan otak seterusnya mentafsirkan "aku lapar" "aku nak makan lagi" "yang tu sedap" "yang ni sedap".
Haa nampak x? Apabila otak gagal mentafsir dan memberi isyarat yang salah pada badan kesannya berat bertambah dan badan pun menggemuk.
Tetapi jangan lupa, kandungan onega 3 didalam makanan boleh berkurang ataupun terhapus kerana suhu masakan. Dan sudah tentu tidak memenuhi keperluan omega 3 untuk diet seharian.
Dapatkan bekalan omega yang mencukupi untuk tubuh badan dan khasiat Omega 3 tulen yang sebenar.
Dapatkan lebih penjimatan dengan saya,
Call/ wassap Siti 019-5522329

No comments:

Post a Comment