Bagaimana omega guard berfungsi untuk kurus

image
Musti ramai yang kurang yakin dan tertanya tanya
ehh..betul ke Omega guard Shaklee boleh jadi kurus...
Sebab...
FAKTA yang popular tentang Omega:
Omega guard kan pati minyak ikan yang kaya dengan DHA bekalkan Omega 3 untuk otak..haaa betul x?
Hihi..
Itu betul, tak salah pun cuma myb belum bkenalan lebih lanjut. Mari kita lihat fungsi omega guard shaklee dalam membantu untuk kurus..pasti anda akan kagum tersenyum. Orang kata work smart bkn work hard ye tak...?
Ok, perkara pertama untuk turunkan berat badan, banyak perkara kita perlu pertimbangkan. Antaranya jumlah kalori keluar masuk, pengambilan air kosong, senaman, metabolisme tubuh sendiri, healing crisis dan disiplin diri.
Kebiasaanya, apabila kita mengambil suplemen untuk kurus, mindset akan 'bergantung 100%' kepada suplemen untuk kurus dan mengabaikan faktor-faktor yang lain.
Supplemen bukan ubat magic untuk jadi KURUS ya!
Berbalik kepada isu asal, kenapa makan Omega Guard Shaklee boleh kurus kan badan.
Omega Guard (minyak ikan) juga mengandungi kalori. Satu hidangan Omega Guard (3 kapsul) hanya mengandungi 990mg asid lemak Omega3. Purata Metabolisme untuk 1gram lemak akan menghasilkan 9 kalori dan jika kita mengambil dos Omega3 metabolisme tubuh akan menghasilkan sekitar 4.5 kalori sehari.  Ini signifikan dengan jumlah pengambilan kalori harian kita.
Oleh kerana Omega Guard berasal daripada lemak, maka terdapat komponen lemak lain juga selain Omega3. Jadi, satu hidangan Omega Guard berkemungkinan mengandungi sehingga 23- 27 kalori.
Apabila kita mengambil suplemen contohnya Omega 3 atau Lecithin, tidak bermakna keluar masuk kalori boleh di abaikan. Jadi still perlu kira jumlah masuk lebih kecil dari jumlah keluar.
see..DIET yang perlu diikuti dalam pemilihan jumlah sayur, protein
Perhatikan kumpulan sayur dan buah-buahan seelok-eloknya separuh pinggan!
Selain mengambil suplemen seperti Omega Guard dan Lecithin, senaman juga tidak boleh diabaikan. Jadikan senaman satu rutin harian supaya tubuh akan sentiasa membakar kalori secara tetap. Adalah salah sekiranya kita cuma melakukan senaman 'keras' tetapi cuma seminggu sekali apalagi cuma sebulan sekali atau setahun sekali.
Pengambilan air kosong mencukupi juga sangat penting. Sukat air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau 1liter per 25kg berat badan. Air kosong membantu kita membakar kalori lebih cepat lagipun ia mengandungi 0 kalori..
Suplemen Omega 3 telah terbukti amat membantu dalam penurunan berat badan selain mempunyai kebaikan meningkatkan tahap kesihatan. Omega 3 membantu mengurangkan risiko serangan jantung, rheumatoid athtritis, pembengkakan, Alzheimer, diabetes dan pelbagai masalah kesihatan.
BAGAIMANA OMEGA GUARD SHAKLEE membantu untuk KURUS?
image
Omega bertindak mengurangkan rasa lapar. Pengambilan Omega-3 asid lemak boleh memberi rasa kenyang, dengan itu mengurangkan pengambilan kalori dan membantu dalam penurunan berat badan. Minyak ikan dapat mengawal pembebasan bahan kimia yang dipanggil serotonin. Serotonin membantu mengawal selera makan dan mood anda.

Omega 3 berfungsi mengurangkan paras insulin sepanjang hari. Ini kerana, jika paras insulin tinggi, badan tidak dapat menggunakan lemak untuk pembakaran tenaga.
Apabila Paras insulin tinggi, tahap HGH adalah rendah. Oleh itu, Omega 3 memastikan paras HGH tinggi dan insulin pula rendah. Tahap insulin yang stabil adalah kunci utama untuk mengelak daripada penyakit kencing manis. Minyak ikan juga bertindak secara langsung untuk meningkatkan pengoksidaan lemak dalam sel-sel lemak.
Untuk KURUS bukan bergantung kepada supplement semata2..
pertimbangkan faktor yang membantu untuk kekal langsing..
Satu sajian omega guard sehari yang disertai bersama dengan exercise membantu mempercepatkan pembakaran lemak dalam badan.
Adalah dipercayai bahawa minyak omega 3 meningkatkan aliran darah ke otot-otot semasa exercise dan membantu untuk merangsang enzim yang mengangkut lemak di mana ia boleh digunakan untuk tenaga.
Untuk pertanyaan atau pembelian Omega Guard Shaklee, Set Kurus Shaklee berserta konsultasi eksklusif percuma, hubungi:
jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..
khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..
pm/contact : Siti
whatsApp:009-5522329
fanpage : cantik sini cantik sana
Email : sitizubaidah_basrah@yahoo.com

No comments:

Post a Comment