3 sebab Vitamin C buat Kulit Cantik


Cantik nya kulit dia...memang cantik sejak lahir ke?... Hihii

Semua pun dah tahu, kepentingan Vitamin C untuk Kecantikan. Sebab tu kalau anda perasan kan, ada banyak produk kecantikan seperti kolagen, serum, masker, pencuci muka semua ada tulis 'di perkaya dengan Vitamin C" atau pun omputih nya "rich with Vitamin C".


Jadi apa sebenar nya Vitamin itu serta apakah sumbangan dan kelebihan Vitamin C untuk kecantikan dan bagaimana ia di kaitkan untuk putih cerah berseri anjal gebu gebas dan segala yang seangkatan dengan nya. 


Sementara nak baca penerangan ringkas dari Siti, korang scrol lah ke bawah ni, Siti ada ringkaskan dalam bentuk gambar supaya senang korang baca satu persatu, nanti lepas tu Siti explain apa kah kaitan nya.

Scroll down..


Haa suda baca kebaikan dan kelebihan Vitamin C?

Meh dekat sikit, Siti nak cerita kaitan Vitamin C dengan kecantikan kulit.

1. Sifat Antioksidan

Vitamin C adalah bersifat Antioksidan yang membantu menentang serangan radikal bebas seperti pencemaran, stress dan lain-lain yang merupakan punca tanda penuaan seperti kedutan, kusam, jerawat, jeragat, tompok hitam dan banyak lagi.

2. Aktifkan Pembentukan Kolagen

Kita manusia sudah ada kolagen semulajadi di dalam lapisan kulit kita. Beza nya samada kolagen itu aktif atau tidak. Untuk memastikan kolagen itu sentiasa aktif maka kehadiran Vitamin C yang mencukup sangat di perlukan bagi membantu mengaktifkan pembentukan kolagen setiap hari.

 Fungsi Kolagen korang pun tau untuk apa kan? Untuk lebih muda, cerah, berseri, tegang, anjal, kulit halus cantik tanpa jerawat dan banyak lagi. Nanti Siti cerita tentang kolagen pula ya..

3. Vitamin C banyak di lapisan Dermis dan Epidermis kulit

Kulit kita ada banyak lapisan. Dulu masa sekolah ada belajar sains kan, lapisan kulit terdiri daripada Dermis dan Epidermis. 

Di situ lah terdapat banyak nya Vitamin C yang berfungsi memastikan kulit luaran kita kelihatan "cukup makan" atau tidak. 

Jika cukup, maka di luar terserlah lah keayuan dan kejelitaan mu itu..ewah.. jika tak cukup, itu lah yang menjadikan kulit nampak kusam, pucat, tak berseri, tona tak sekata, kedutan dan banyak lagi masalah.

Ibarat macam bunga kita siram dengan aor je... tak bagi baja, macam mana bungan nak kembang cantik kan.

Kenapa kena selalu konsisten pengambilan Vitamin C?

Sebab, tubuh badan kita seorang manusia tidak sama seperti Arnab yang mampu menghasilkan Vitamin C sendiri. Pulak tu, Vitamin C ni adalah sejenis vitamin yang larut air. Jadi ia mudah terhapus dan di nyah kan dari tubuh badan.

Bayangkan lah, dengan sifat Vitamin C yang mudah terhapus dan sifat kita pula yang malas nak makan Vitamin C di tambah lagi dengan tubuh badan yang tidak menghasilkan Vitamin C...

Apa agaknya jadi pada kulit kita? Agaknya berseri ke idok? Licin ke idok?

Idokk...jadi tak cun tau...

Haa dah tau jawapan nya kan?

Maka, jangan culas makan Vitamin C kalau nak awet muda dan putih gebu, kulit jernih bersih licin dan cantik berseri.

Sebelum amalkan Vitamin C, pastikan pilih Viamin C yang berkualiti. Supaya ia terjamin berkesan. Bukan takat berkesan saja malah selamat di gunakan untuk jangka masa panjang mahupun pendek. Sebab nya tubuh badan kita ni ada satu ni je, kulit pun ada satu ni je...tak de ganti lain dah...

Jadi nya, pilih yang selamat, berkesan dan semulajadi. Siti pilih Vitamin C Shaklee. Jom amalkan mulai hari ini.

Ingin Mencuba Produk Terbaik Shaklee?



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang inginkan kehidupan yang sihat dan berpanjangan.

Shaklee telah membuktikan produk yang dikeluarkan memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap selular.

Hubungi saya untuk mendapatkannya secara Ekslusif berserta Konsultasi terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20 - 25% dengan menjadi ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Siti 019-552.2329.

Lihat apa kata mereka yang telah berurusan dengan Siti. Klik sini


No comments:

Post a Comment