Anak Cirit Birit Apa yang JANGAN di Buat?

Image result for baby sakit perut

Bila anak terkena cirit birit, fuh..memang terasa sangat susah hati. Minggu last puasa sebelum raya aritu, Zuyyin cirit birit berpanjangan hingga 5hari, dia jadi tak mau makan, minum, susu semua pun tak mau... selera dia ada tapi mayb sebab, bila makan je, terus keluar jadi cirit...minum susu terus keluar jadi cirit.... uhuuu tu yang tak mau makan... akibatnya badan pun susut jadi kurus kering dan demam, myb kurang air dalam badan.... Camtu la kisah nya... ibu mana yang tak kalut kan..

Masa hari pertama Zuyyin sakit, kami terus bawa ke klinik swasta, ok doktor bagi ubat cirit...tapi still camtu jgk...lps 2 hari kami bawa ke hospital dan doktor pun bagi ubat...pun sama jugak. Cirit birit tak berhenti hingga hari ke 5. Tapi hari yang kelima tu, nampak ok sikit dari biasa....

Kami balik jugak ke kampung, dan Alhamdullillah sampai dengan selamat walupun perjalanan selama 12jam. Dari Kl ke kelantan..

Sampai di kampung, adik ipar kerja di Farmasi dan dia beritahu yang semua antibiotik mengakibatkan cirit birit jika pesakit sedang cirit birit, jika demam atau selesema tu ok je. 

Wah! Apa perasaan anda? Setiap hari bagi ubat tu pada anak semoga sembuh, tetapi sebaliknya, ubat tu yang menyebabkan cirit birit berlarutan...

Ok, terus stop dan tak bagi antibiotik lagi. Nah! Terus ok sihat dan makan, minum, susu dan main macam biasa.... Adeh...

Jadi, pesanan saya, jika anak anda terkena cirit birit, jangan bagi antibiotik. Bagi air garam yg biasa doktor bagi tu...tapi biasanya budak2 tak suka....alternatifnya boleh berikan Performance drink yang membantu seimbangkan bendalir dalam badan. Ini bagi mengelakkan pesakit kekurangan air.

Order performance drink?

Hubungi Siti, Klik Sini


Ingin Mencuba Produk Terbaik Shaklee?



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang inginkan kehidupan yang sihat dan berpanjangan.

Shaklee telah membuktikan produk yang dikeluarkan memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap selular.

Hubungi saya untuk mendapatkannya secara Ekslusif berserta Konsultasi terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20% dengan menjadi ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Siti 019-552.2329.

Lihat apa kata mereka yang telah berurusan dengan Siti. Klik sini

No comments:

Post a Comment