, , ,

DIY Skirt Kembang untuk Si Manja, mudah dan cepat

8/18/2015

Sekarang ni mood anak saya, Zuyyin ialah princess mood Ohooo jadi mama layan kan aje mood dia dan moh kita buat DIY Skirt Kembang ala princess untuk buat Si Manja kembang gumbira...hahaa

DIY Skirt ni memang mudah dan cepat. Kita gunakan barang yang mungkin lama tidak digunakan. Saya menggunakan selimut Zuyyin masa dia new born dulu....hihii lama dah tak guna dan, kain untuk new born kan biasanya cotton, jadi sesuai sgt :p. Untuk bahagian pinggang saya gunakan headbend Zuyyin, pun dah lama tak pakai. Jadi jom mula.

Bahan:
Kain secukupnya
Headbend (option, saya gunakan headbend Zuyyin, kalau takde, gunakan kain yang sama dan buatkan pinggang pun boleh.)
Gunting,
Jarum peniti
Benang,
Talitape
Penanda

Cara-cara:
1) lipatkan kain seperti dalam gambar di bawah.


2) ingat ya, bucu yang saya tanda tu untuk buat lubang nanti.
3). Ambil ukur lilit pinggang dan panjang Skirt dari pinggang. 
4) Lihat gambar di bawah sebagai rujukan dan kira-kira sikit.
5) Ok, dah ambil ukuran mula potong.


6) lepas tu, akan dapat macamni. Saya gunting tu sebenarnya dah silap...hihii kalau nak letakkan zip, baru gunting tau...kalau xletak zip, tak payah la gunting :D



7) ok, dah dapat bulatan cam kat atas ni, boleh la sambungkan dengan head beand tu, sebelum tu, pastikan headbend muat di pinggang anak anda...



8) kemaskan, dan lihat lah hasilnya :D

Teruja tak? Hihii..ok, boleh la cuba nanti ya :D
Selamat Mencuba!

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

About Me

My photo

Saya Siti Zubaidah bt Basrah merupakan seorang isteri kepada En.Suami yang bernama Nik Azizon b Abd Samad dan Mama kepada Si Comel Nik Azeeza Zuyyin juga pekerja untuk sebuah Syarikat. Saya ingin mengajak anda semua juga keluarga saya untuk bersama hidup sihat dan ceria serta Cantik sini Cantik sana dengan mengamalkan produk yang di jamin Halal dan berasaskan bahan semulajadi. Saya juga adalah indipendent Shaklee Distribuor dan COD anda di sekitar Puchong, Kinrara, Equine Park, Seri Kembangan, Bukit Jalil, Dengkil, Bangi, Putrajaya, Cyberjaya dan seluruh Malaysia

Most Welcome