Mudah marah, Tanda kekurangan Kalsium?

Jawapannya Ya!

Antara fungsi kalsium selain bagus untuk tulang dan gigi, kalsium juga terlibat dalam fungsi otak, saraf, dan sistem penghantaran isyarat. Kalsium memacu pengeluaran 'neurotransmitter' iaitu bahan kimia dari otak yang mengendali komunikasi maklumat antara otak dan seluruh tubuh. 

Otak menggunakan neurotransmitter bagi memberitahu jantung untuk bekerja, parau-paru bernafas, perut dan usus menghadam makanan dll. Neurotransmitter juga berperanan mengendali mood atau perasaan, sikap tidur, pemusatan fikiran/concentration dll. 

Berapa banyak kalsium diperlukan?? 
Institut kesihatan Kebangsaan mengesyorkan 1000mg sehari bagi wanita dan 1500mg bagi wanita pasca putus haid. Kecuali anda seorang "kaki susu" serta cermat memakan, adalah sukar untuk memperolehi jumlah kalsium ini menerusi diet sehari-hari. Kebanyakan orang menghadkan pengambilan susu dan keju kerana kalorinya... 

Kenapa Shaklee Osteomatrix pilihan saya?
kerana Ostematrix ni lengkap dgn unsur Kalsium, Magnesium, dan Vitamin D. Vitamin D dalamnya penting utk memastikan penyerapan kalsium dalam darah dengan lebih efektif. Makan 4biji sebelum tidur, esoknya bangun pagi cergas ceria, membuang memang mudah.. Alhamdulillah.. 

Shaklee OsteMatrix membekalkan:
1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium

Jadi, jangan tunggu semua orang lari dek kerana mood anda yang cepat berubah2... 

Dapatkan Osteomatrix Shaklee 
Wassap saya Siti 019-5522329.



No comments:

Post a Comment