Vitalea Shaklee berusia lebih 100 Tahun, Multivitamin Tertua dia Dunia


Bergambar dengan Botol Shaklee Vitalized Minerals yang berusia lebih 100 tahun.

Wow! Vitalea Shaklee adalah Vitamin tertua di Dunia. Lebih 100 Tahun yang lepas ia telah tercipta iaitu pada tahun 1915. Dan liputan mengenai nya ada di keluar kan oleh majalah kesihatan, iSihat pada keluaran Feb 2013.

Sejarah Vitalea di sini:



Asalnya ia dinamakan SHAKLEE VITALIZED MINERALS. Sejak itulah nama VITA-MIN diguna pakai oleh semua jenama lain hingga kini.

Lebih menarik lagi semasa ia di cipta, usia Dr Forest C Shaklee adalah 21 Tahun. Hebat, sungguh hebat kerana hingga kini formula nya masih di gunakan cuma di tukar kepada bentuk tablet dan botol yang lebih kecil supaya mudah untuk di bawa. Nama baru nya ialah Vitalea.

Kajian Shaklee Terhadap Vitalea, Multivitamin with Iron Formula

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vitalea Shaklee secara konsisten selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.

Vitalea Shaklee telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai the best multivitamin dalam Public Interest pada tahun 2000.

Vitalea Shaklee multivitamin terbaik

Vitalea Shaklee multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalam jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.

Kebaikan Vitalea Shaklee



Siapa yang perlu multivitamin?

1. Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang.
2. Individu yang tidak lengkap diet hariannya.
3. Individu yang ingin meningkatkan sistem imunisasi.
4. Remaja yang sedang membesar.
5. Wanita yang menopous
6. Wanita yang baru bersalin

Pengalaman Sendiri mengamalkan Vitalea

Saya sendiri memang mengamalkan Vitalea semasa hamil. Pada kehamilan pertama saya ada masalah Hb Low. Bacaan Hb pada waktu tu, 10.5. paling tinggi pun 11. Masa dekat nak bersalin  barulah bacaan HB jadi 12. Tapi waktu tu, saya belum kenal lagi dengan Shaklee. Dalam buku merah saya selalu dapat tanda pen merah setiap kali checkup pregnant.

Masa kehamilan kedua, saya dah kenal Shaklee dan saya amalkan Vitalea dari awal kehamilan dan Sepanjang kehamilan.  Alhamdulillah, bacaan Hb saya tak pernah rendah. Bacaan HB saya untuk kehamilan yang kedua ni sentiasa 12 dan keatas.

Lagi satu kelebihan Vitalea ni, ia adalah energy Booster. Saya tak rasa letih dan lesu. Kalau tidak, sebelum ni, balik saja dari kerja, rasa letih sangat. Nak memasak dan uruskan anak-anak pun rasa tak larat sangat. Nanti masa tidur, letak je kepala atas bantal terus lena. Esok pagi payah betul nak bangun. Badan cepat rasa lesu dan tak bermaya, walaupun dah makan banyak. Haha

Tapi dengan amalkan Vitalea ni, saya lebih bertenaga dan bersemangat. Walaupun tidur lewat untuk uruskan urusan bissness Shaklee, esok pagi saya masih boleh bangun dengan ceria dan tak lesu. Alhamdulillah sangat. Makan pun tak perlu banyak dah. Boleh maintain kan berat badan juga.

Kalau anda juga seperti saya atau mahu lebih bertenaga dan bersemangat untuk menjalani aktiviti harian yang panjang dan sibuk, jom amalkam Vitalea.

Sekiranya perlukan konsultasi Vitamin yang sesuai mengikut keperluan dan budget anda atau anda nak cuba mula kan Perniagaan Online Shaklee untuk tambah pendapatan sampingan, terus hubungi Siti 019-552 2329


Atau, jika anda mahu buat pembelian secara online debgan menggunakan lad debit atau kad kredit anda, terus click di ""Order Now". Jangan risau, kerana ia 100% selamat.



No comments:

Post a Comment