6 langkah Menjaga anak yang di jangkiti HFMD di rumah

6 langkah menjaga Anak yang di jangkiti HFMD di Rumah

Sekiranya anak anda sudah dijangkiti bagaimana rawatan sewajarnya di lakukan? Selain perlu dibawa ke hospital untuk berjumpa doktor dan menerima pemeriksaan dan rawatan di hospital, ibu bapa masih perlu memantau dan merawat anak di rumah sebagai suatu ikhtiar agar wabak ini dapat di kawal segera.

Anak-anak perlu di kuarantin dan sebaik nya Jangan hantar anak ke tempat awam, tadika, tabika, taska, sekolah dan taman permainan Supaya ia tidak berjangkit pada anak-anak yang lain dan juga supaya virus cepat hilang dan tidak memudaratkan. Insyallah.

6 Langkah yang harus di lakukan

1. Bersih dan cuci Rumah 

Bersihkan rumah menggunakan pencuci organik yang bebas bahan kimia. Bersihkan kawasan rumah seperti lantai, perabot, tombol pintu dengan pembersih yang membasmi kuman.

Lagi elok jika menggunakan pembersih yang menyah kuman tetapi bertindak lembut terhadap manusia dan alam sekitar seperti Basic H. Basic H, sejenis pencuci Organik yang tidak membahayakan kesihatan manusia dan alam sekitar tetapi sangat berkesan kepada kuman dan virus. Hanya dengan beberapa titis untuk sebaldi air.

2. Cuci semua permainan anak anda.

Semua alat permainan anak anda juga perlu di bersihkan. Ini kerana  salah satu cara virus HFMD merebak ialah melalui cecair air liur pesakit.

Jadi, bersihkan juga dengan pembersih organik supaya ia tidak membahayakan anak anda jika mereka masukkan permainan ke dalam mulut.  (Anak-anak ni kan kadang tu suka masukkan barang mainan dalam mulut... ) Mencuci lebih mudah dengan Basih H kerana ia tidak perlu di bilas.

3. Cuci pakaian

Tukar dan cuci semua fabrik yang telah digunakan seperti cadar, baju, tuala.. sebaiknya direndam di dalam air panas terlebih dahulu sebelum dicuci menggunakan mesin. Jangan lupa untuk titiskan beberapa titis Basic H bagi membasmi kuman.

4. Mandikan anak anda sekerap mungkin

Bersihan tubuh anak anda sekerap mungkin sewaktu dia dijangkiti HFMD. Anda boleh juga gunakan Basic H bagi membasmi kuman dan virus. Ia juga membantu melegakan kegatalan dan percepat kan luka kering.

Jangan risau kerana Basic H ialah organik dan tidak mengandungi bahan kimia. Selamat digunakan kerana ia diperbuat dari kelapa dan jagung.

5. Sapu krim pada lepuhan dan ruam merah.

Satu lagi ikhtiar yg boleh anda lakukan bagi mengelakkan jangkitan merebak dan menjadi lebih teruk (minta dijauhkan sehingga merebak ke paru2 apalagi menjadi radang diotak). Gunakan lah krim serbaguna tanpa paraben iaitu Herbal Blend Cream.

Sapu keseluruh tubuh badan selepas mandi. Krim ini tidak berminyak dan ia akan memberikan rasa segar kerana ia mempunyai rasa sejuk seperti mint. Ini membantu anak anda berasa berasa lebih selesa dan tidak meragam kerana gatal.


6. Berikan makanan yang mampu meningkatkan imun anak anda.

Ini sepatutnya menjadi amalan ibu bapa memberikan makanan sihat dan bernutrisi kepada anak anak bukan hanya sewaktu anak tidak sihat. Imun anak masih lemah tidak sekuat org dewasa. Sebab itu jangkitan berlaku pada kanak kanak yg berusia 7 tahun kebawah sahaja kebiasaannya.


Selain makanan berkhasiat anda boleh meningkatkan imunisasi mereka dengan memberikan Vitalea For Kid yang mengandungi kesemua Nutrient yang penting untuk daya pertahanan tubuh seperti Vitamin C, Vitamin E, Bcomplex, serat dan Kalsium. Atau sekiranya anak masih menyusu badan, ibu boleh mengamalkan Vitamin C sebagai imun booster yg boleh disalurkan kepada anak anda.


Berapakah harga Krim Herbal Blend dan berapa lama boleh pakai?



Harga Krim Herbal Blend rm37.50
Berat Bersih, 4oz
Tempoh Penggunaan, 3-4 bulan ++


Dapat kan Krim Herbal Blend dengan menghubungi Siti di talian 019-552 2329 atau terus klik di sini untuk direct wassap dengan Siti

Atau

Anda juga boleh terus beli secara Online, di laman Web Shaklee2u dengan pembayaran menggunakan Kad Kredit atau Kad Debit anda.

Klik di Order Now untuk pembelian Herbal Blend Krim secara Online.



No comments:

Post a Comment