Nak Luka Cepat Sembuh dan Turunkan Bacaan Gula dalam Darah? Baca sini


Info Ringkas Diabetes atau kenicng Manis

Penyakit Kencing manis atau diabetes berlaku apabila tahap gula dalam darah lebih tinggi daripada biasa. 
Ini terjadi apabila pankreas di dalam badan tidak menghasilkan insulin atau apabila badan kita sudah tidak sensitif dengan insulin dalam badan.
Apabila insulin gagal dihasilkan atau tidak berfungsi dengan baik, ia tidak dapat membawa masuk glukos atau gula ke dalam sel dan tisu badan kita sebagai simpanan sebaliknya ia tersebar ke dalam darah.
Maka sebab inilah bacaan gula dalam darah menjadi terlalu tinggi untuk sel-sel badan kita. 
Secara amnya, seseorang dianggap menghidap penyakit kencing manis apabila kadar gula dalam darah semasa berpuasa lebih daripada tahap 7 atau kadar gula selepas makan adalah daripada tahap 11.

Jenis kencing manis


Jenis 1 (bergantung kepada insulin)
Kencing manis jenis ini terbahagi biasanya berlaku di kalangan kanak-kanak dan remaja.

Kencing manis jenis 2 (tidak bergantung kepada insulin) 
kebiasaannya dihidapi oleh golongan orang berumur atau mempunyai berat badan berlebihan. Terdapat juga kencing manis semasa mengandung (gestational diabetes).

Kencing manis adalah pembunuh yang senyap (silent killer) kerana penyakit ini boleh menyebabkan seseorang pesakit menjadi buta, mengalami komplikasi buah pinggang, masalah jantung, strok dan gangren - selalunya mengakibatkan amputasi kaki akibat luka yang lambat sembuh atau mengalami jangkitan kuman kronik.

Masalah yang di hidapi Pesakit Diabetes

1. kerap berasa dahaga
2. Berat badan menyusut secara drastik
3. Penglihatan semakin kabur
4. Sering berasa kebas di tangan dan kaki
5. Luka yang lambat sembuh


kenapa Luka lambat sembuh? risau la.. takut kena potong kaki ..


Di dalam tubuh badan kita ada salur darah. Di dalam salur darah ada Arteri yang berfungsi untuk menyalurkan Zat dan Nutrisi ke seluruh tubuh badan. Apabila terdapat luka di bahagian tertentu, Zat dan Nutrisi akan segera di hantar untuk tujuan penyembuhan luka iut melalui salur darah ini. Masyaalah hebat sungguh ciptaan Allah.

Tetapi apa yang berlaku pada pesakit Diabetes adalah sebaliknya.... 

Agak sukar luka di sembuhkan oleh tubuh badan sendiri kerana Salur darah yang telah sempit menyukarkan Zat dan Nutrisi untuk sampai ke bahagian yang terluka. Ini adalah kerana akibat gula yang berlebihan di dalam darah  menyebabkan arteri menjadi keras dan salur darah menyempit.  

Jadinya bila nutrisi di bahagian luka berkurang, sel darah putih pun jadi tak banyak di kawasan luka. Kerana Sel darah putih ni fungsinya bertindak untuk melawan jangkitan kuman. Bila sel darah putih tak efektif, susahlah luka nak sembuh... 

Begitulah secara ringkas yang terjadi kepad pesakit diabetes kenapa luka lambat sembuh...

Lihat bagaimana Luka Pesakit kencing Manis ini boleh sembuh dengan cepat 



Ouch! Tengok pun rasa dah sakit dan mengerikan. Kalau di biar kan lagi lah ngeri nanti jadi nya. Jika Berlarutan hingga ke tulang, kaki terpaksa di potong untuk mengelakkan dari terus merebak. 

Ini adalah Testimoni Customer yang beli kan Vivix kepada ibu nya yang mempunyai penyakit kencing manis dan ada luka juga di bahagian ibu jari kaki. Luka dalam hingga menampakan isi dan ada yang sudah bertukar kehitaman menandakan ia luka yangsudah lama...

Alhamdulillah, selepas mengamalkan Vivix, Luka bertambah pulih sikit demi sedikit. Masa gambar ini di ambil ibu nya belum pun habis sebotol vivix. Syukur sangat dan dapat elak dari di potong jari kaki. Selain itu, bacaan gula dalam darah juga makin terkawal.

Vivix bukan lah ubat ajaib tetapi ia adalah satu-satu nya minuman Botanikal yang Tinggi Antioksidan dengan kebaikan Resveratrol yang mampu membaiki sel hingga ke tahap DNA. Yang penting ia telah di Patenkan. Makna nya, hanya Shaklee aje yang ada Vivix, tempat lain tiada...

Bila di sebut baiki sel, ketahuilah bahwa tubuh badan kita semua terdiri daripada canuman sel - sel.

Vivix, di cipta oleh para saintis dan Vivix telah menjalani pelbagai ujian klinikal bagi menentukan keberkesanan nya dalam membaiki dan memperbaharui sel maka kenapa nak cari yang lain kalau Vivix terbukti berkesan dan selamat? Lebih menjimatkan kerana ia TERBUKTI berkesan dengan Teknologi SAINS bukan setakat cuba cuba pada mereka yang ada masalah kesihatan sahaja... 

Nak Luka Pantang Cepat Sembuh Walaupun Caeser? lihat sini

kredit to Abam Munzir sudi siapkan Video hebat ini.



Nak Luka Pantang Cepat Sangat Sembuh, Walaupun Caesar? from iReach HD on Vimeo.



Apakah Keistimewaan Vivix Shaklee



Vivix mengandungi Resveratoral iaitu sejenis bahan yang berperanan untuk membantu mengawal bacaan gula dalam darah dengan cara memperbaiki sensitivity insulin supaya insulin akan buat kerja tukar gula jadi tenaga- bukan biarkan gula begitu sahaja.
Ramuan Semulajadi di dalam Vivix ialah Ramuan Botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. 
Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.
Vivix membantu menghasilkan semula tisu yang lebih sihat dan memperbaiki sistem saraf yang rosak yang mengganggu pengaliran darah untuk merawat luka. 
Sebab tu Vivix ni sangat membantu untuk merawat luka especially bagi mereka yang menghidap pesakit diabetes.
Kelebihan nya, ia bukan sekadar merawat luka malah Vivix juga dapat membantu mengawal kadar gula di dalam darah. 
Tapi perlu saya Tegaskan di sini, VIVIX BUKAN UBAT Kencing Manis. Tetapi Vivix merupakan sejenis makanan yang menyihatkan yang dapat Membantu MENGAWAL dan MENSTABILKAN kandungan gula dalam darah. 
So, jangan buang masa lagi. Dapatkan sebotol VIVIX untuk yang tersayang.

Berapakah Harga Vivix?


  • Berat Bersih sebotol ialah, 150ml,
  • Tempoh penggunaan, 1bulan.
  • Dengan kehebatan dan keberkesanan Vivix, Harga nya cuma, RM475. 

.
.
Tunguu duluu



Anda Boleh Dapat DISKAUN 25% JIKA TERUS hubungi Siti di talian 019-552 2329 atau klik sini untuk direct wassap Siti


Bagaimana nak Order Produk Shaklee?

Untuk sebarang pesanan produk Shaklee boleh terus menghubungi Siti 019-552 2329 atau klik di sini untuk terus direct wassap Siti,klik sini


Ingin Mencuba Produk Terbaik Shaklee?



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang inginkan kehidupan yang sihat dan berpanjangan.

Shaklee telah membuktikan produk yang dikeluarkan memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap selular.

Hubungi saya untuk mendapatkannya secara Ekslusif berserta Konsultasi terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20 - 25% dengan menjadi ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Siti 019-552.2329.

Lihat apa kata mereka yang telah berurusan dengan Siti. Klik sini

No comments:

Post a Comment