Best nya di Snow Walk ICT Shah Alam

Cuti-cuti sekolah kome berjalan ke mana?

Tidak kira lah ke mana pun, soal keselamatan dan kesihatan haruslah di utamakan tau. Barulah seronok nak Enjoy.

Gambar ni Sebenarnya pada Nov 2016. Baru sekarang nak hupdate...ish ish...sabo je la.. saja Siti nak simpan sini untuk tatapan anak-anak dewasa kelak. Insyallah.

Waktu ni Zuyyin baru berusia 4 Tahun. Sekolah Tadika pun main-main lagi. Jadi sebelum musim Cuti sekolah bermula dan tentunya tempat ini bakal penuh sesak, adalah lebih baik kita berkunjung ke sini dulu.

Perjalanan dari rumah sewa kami di seri kembangan ke ICT Shah Alam, tidak lah jauh sangat. Lebih kurang 30km. Naik kereta 45minit perjalanan.

Zuyyin yang paling excited nak datang ke ICT, nak main salji katanya. al untukmenuna hasrat si kecik tu nak ke tempat ais katanya. Mama pun nak jugak😂

Tempat ni menarik jugak utk kanak2 tiket masuk rm37, sewa baju rm10. Mereka akan kira sekali dengan baju sebabnya memang akan bagi jugak baju tu.

Ada org tu. Konon Macho, kata "No Thanks.." tapi dah prosedur kan amik la jgk baju sejuk tu. Haa masuk dlm 5minit menggigil. Sib baik amik jugak kn baju sejuk tu.. Pastikan bawak sarung tangan tau, klu tak, nnt tangan membeku.




Dalam nya ada banyak ukiran ais, Iglu, piramid, keretapi (mak n bapak pun boleh naik), gelongsor dan ais skating. Enjoy jgk dalam ni. Kalau tak tahan sejuk boleh je keluar bila2 dan masuk semula berapa kali pun.








Keluar dari tempat ais ni, terus nampak The Adventure of Ace. Tiket cuma RM5 je utk dewasa dan kanak-kanak. Dalam tu kita Naik keretapi dan lalu ke kawasan yang ada penguin dan berhenti kejap tengok kartun dalam 5minit. Lepas tu sambung lagi perjalanan ke kawasan Dinasor. Memang enjoy untuk kanak-kanak.



Di kawasan luar tu banyak perhiasan yang di hiasi dengan lampu. Sangat cantik dan romantik jugak. Boleh la bergambar kenangan di situ.

Ok nanti ada kelapangan dan misi berjaya, kita pegi ke tempat yang di selaputi salji yang betul pulak ye. Insyallah, Amin.












No comments:

Post a Comment