Cara Mudah supaya Tak Jadi Gemuk selepas Hari Raya

Selepas ber Puasa berat badan turun 5 kilo tapi selepas raya berat badan naik mendadak sampai 10 kilo!

Ia bukan suatu perkara ya g pelik. Malah ianya adalah perkara benar. Saya sendiri pernah jadi seperti itu. Masa puasa bukan main cun dan ramping. Beli baju raya pun saiz kecil dan ngam di badan je. ( Perasan da kurus sangat) tapi akhirnya baju tu boleh pakai pada hari raya pertama aje. Masa Raya kedua baju yang saya beli saiz kecil tu terus sendat dan paling menyedihkan nampak perut buncit dan lemak berlipat di belakang. Seriusly ia sangat memalukan dan saya terus tak pakai baju tu dah...

Aduhai, bagaikan jatuh di timpa tangga, (Betul ke peribahasa ni). Ingatkan sekejap je perut buncit ni boleh hilang, sebab nya makan terlalu banyak kan. Dengan harapan Lepas  membuang dah ok. Tapi rupanya tidak! Berat badan saya terus naik lagi sampai 10kilo pada minggu berikutnya. 

Oh tidak! Baju raya tak habis melaram lagi. Jemputan open house ada banyak. Saya tak ada baju baru dah nak pakai... sebab semua saiz kecil dan ngam ngam je... Sudahya, saya terpaksa pakai baju raya tahun lepas saja... ( Tu pun nasib baik masih muat)

Raya tahun tu, memang menjadi pengajaran betul... Walaupun berat dah turun, tapi bila tak kawal pemakanan berat badan akan naik mendadak dan siap ada lemak tambahan di kiri kanan juga belakang badan. Kita nak turun berat badan bukan senang, tapi nak naik berat senang sangat.

Episode Turun kan berat badan

Bermula lah episode saya melakukan aktiviti yang mampu menurunkan berat badan. (Nanti saya ceritakan episod suka duka turunkan berat badan ni dalam entry lain). Dan alhamdulillah saya berjaya turunkan berat badan sebanyak 10kilo, dalam masa enam bulan. Dan seterusnya berat badan maintain sampai bertemu semula pada raya berikutnya.

Saya tak ada banyak gambar waktu gemuk dulu. Tapi saya terjumpa gambar ni dalam galery folder saya. Ni adalah Himpunan dari dulu masa saya gemuk pada tahun 2010 sampai 2016


Dan ini gambar terbaru saya pada 2018, masih maintain berat badan seperti sebelum ada anak  walaupun sekarang sudah ada anak kedua yang berusia 1 tahun 2 bulan semasa saya menulis entry ini.


Hari Raya Datang lagi dan apa yang terjadi?

Raya seterusnya, saya ambil langkah berjaga-jaga dengan mengamalkan Lecithin sebagai penyerap lemak dan ia juga bertindak untuk memecahkan lemak menjadi kecil supaya mudah di angkut keluar. Kemudian saya juga mengamalkan herblax yang di ambil pada waktu malam untuk flush out semua lemak yang telah di pecahkan tadi.

Saya suka sangat dengan fungsi kedua-dua suplement ini sebab nya ia tidak menjadikan kita sakit perut atau cirit birit, tetapi ia membantu melawaskan dan bersihkan segala kotoran dan toksin yang menempel di usus secara lembut. Kita akan rasa lebih ringan, perut lebih selesa dan nafas juga berbau segar.

Untuk hari raya yang bakal menjelang nanti, insyallah saya tetap akan amalkan set anti gemuk ini untuk terus maintain berat badan. Saya sangat risau berat naik sebab saya ni kategori yang kuat makan juga. Hoho

Anda juga harus amalkan ini jika mahu maintan kan berat badan

Oleh itu, saya nak rekomen kan kepada anda semua untuk ambil langkah berjaga-jaga supaya berat badan tidak naik mendadak yang bakal membuat kan anda menyesal kemudian hari dan terpaksa pula mencari alternative lain untuk turunkan berat badan.

Selain membantu mengawal berat badan, lecithin dan herblax juga bertindak mengawal dan menurunkan kolestrol jahat. Maknanya, ia bukan semata-mata nak kurus sahaja, tetapi bagus juga untuk kesihatan kita.

Berapa harga dan Bagaimana nak beli?

Set Anti Gemuk Time Raya:

Harga setiap produk dan tempoh Penggunaan

Lecithin
Kuantiti: 180biji
Tempoh Penggunaan: 1bulan
Harga: RM55

Herblax
kuantiti: 120biji
Tempoh Penggunaan: 1 bulan +
Harga: RM57

Total untuk kedua nya: rm112 + Postage rm10

= Rm122

Kebaikan Set Anti Gemuk Raya:

Lecithin : 
berfungsi untuk menyerap lebihan minyak dan pecahkan kepada molekul kecil supaya lebih mudah di angkut keluar. Fungsi lain ia juga membantu menguatkan daya ingatan dan fokus. Bagus juga untuk menurunkan kolettsrol jahat dalam darah.

Herblax : 
berfungsi untuk detox usus dan membawa keluar lemak-lemak yang telah di pecahkan oleh Lecithin supaya ia tidak bertakung dam termendak di dalam usus dan seterusnya menjadi lemak tambahan dan lemak degil di pinggang, peha, lengan dan punggung.

Manfaat:
Gabungan kedua set ini memberikan impak yang mengujakan dan bermanfaat semasa Hari Raya nanti untuk menangkis makanan yang tinggi lemak dari terus masuk ke dalam tubuh badan kita dan terus menempel menjadi lemak degil.


Dapatkan Set Anti Gemuk Raya, dengan hubungi Siti dan klik di sini


Atau terus klik di Order Now, untuk anda beli menggunakan Kad debit atau kad kredit anda.



No comments:

Post a Comment