Berikan Omega 3 untuk Kanak-kanak Obesiti

Khasiat Omega Guard untuk kanak-kanak Obes dan ADHD
image
Kanak-kanak montel memang comel dilihat. Tapi kalau semakin membesar, dan masih lagi montel atau lebih sesuai dipanggil obes, ibu bapa perlu melakukan sesuatu.
Punca kanak-kanak montel, bergantung kepada genetik kedua ibu bapa dan corak pemakanannya.
Obesiti akan meningkatkan risiko ADHD (Defisit Hyperactivity Disorder). Berpunca dari pengambilan gula berlebihan, kanak-kanak ini akan mengalami masalah hiperaktif, kurangnya perhatian atau konsentrasi dan kecenderungan perilaku impulsif. Dan kebiasaannya mereka juga menghadapi masalah dalam pembelajaran.
Kasihan mereka, biasanya kanak kanak obes suka makan. Bila tak dapat makan, mereka akan bersifat perengus dan mudah marah. Bila dh marah, macam mana nk fokus belajar kan?
Tiada bukti yang menunjukkan jenis diet yang mampu mengatasi masalah ADHD, tapi sekurang-kurangnya beberapa pengkaji menyarankan asid lemak omega 3 mampu membantu kanak-kanak yang cenderung dgn pengambilan 'diet tinggi lemak' ini untuk mengatasi masalah tersebut.
Dan dengan sebab inilah, saya sangat menyarankan para ibu bapa untuk memberikan Omega Guard Shaklee. Suplemen minyak ikan yang kaya dengan DHA, EPA, ALA ~ komponen asid lemak omega3 yang kanak-kanak perlukan untuk perkembagan otak mereka.
Sepertimana Omega Guard mampu membantu pengurusan berat badan orang dewasa, ia juga mampu melakukan fungsi yang sama untuk kanak-kanak. Walaubagaimanapun, dose untuk kanak-
kanak mestilah berbeza berbanding dewasa.
Hubungi saya untuk maklumat lanjut tentang cara pengambilan Omega Guard bagi kanak-kanak dan dewasa.
Jangan lupa, grab terus promosi Omega Guard still yang baru bermula :)
Wassap Siti 019/5522329

No comments:

Post a Comment