Punca kenapa Susah nak Turunkan Berat Badan

kenapa berat badan susah nak turun ni. Kalau diet dan kurangkan makan berat boleh turun tapi sikit sahaja, lepas tu berat badan naik semula. malah berat badan naik lebih daripada jumlah berat yang turun haritu.

Ini di namakan Diet YOYO. iaitu berat badan yang turun dan naik dengan cepat dan mendadak. paling teruk turun nya sikit tapi naik pulak berlebihan sampai satu tahap teras bosan dan putus asa dengan berat badan sendiri.

Akhirnya hasrat untuk turunkan berat badan dan dapatkan berat badan yang ideal supaya lebih sihat dan kelihatan lebih menarik terus di lupakan dan beranggapan bahawa "ini sudah nasib", "Sudah keturunan aku semuanya berbadan besar, maka aku tak boleh kurus", "aku memang tak boleh kurus",.


Tahu tak apa sebenar nya yang berlaku dan punca berat susah nak turun? dah la susah nak turun, naik pulak mendadak!!


Penurunan yang sedikit dan kenaikan berat badan yang mendadak ini PASTI akan berlaku SEKIRANYA anda telah Berjaya Mengurangkan Otot dan bukan nya Lemak!!

cuba fahamkan ya,

Apabila kita ber "diet" atau yang orang suka buat bila nak kurus ni. iaitu kurangkan makan dan pulun bersenam kaw-kaw. konon nya kalau kurangkan makan dan bersenam bagai nak runtuh lantai tu akan membuat kan berat badan lagi cepat turun.

Ini adalah fahaman yang salah tau. Di ulang, SALAH.


Haaa? betulke? awat lagu tu??

Yee..betul...

kerana apabila Otot dipecahkan Nitrogen akan di lepaskan dan akan disingkirkan ke buah pinggang bersama air di dalam sel badan.

Maka berlakulah penurunan berat badan yang cepat dan kita pun gembira bukan kepalang (heheheh) tapi kita jangan tak tau bahawa yang berat yang hilang tu adalah hasil daripada pengurangan Otot dan Air di dalam badan bukan nya Lemak.

Maka, Lemak masih lagi berbahagia di dalam badan kita.

Tubuh badan kita pula bijak tau. Apabila mendapati ada bahagian Otot yang dah kosong dia akan segera mengisi semula kekosongan itu dengan lemak!!

Jeng Jeng Jeng jadila kita Gemuk semula selepas Kurus tadi...

inilah yang dinamakan Diet YoYO...




jadi Apa yang perlu di lakukan?


Memperkenalkan...Leucine..tak tahukan? 

Leucine ni adalah.. 

”Leucine is an essential amino acid, which means the body doesn’t  produce it naturally.  It is one of three essential branched chain amino acids (BCAAs). They function differently than other amino acids in that they are not metabolized in the liver, but directly in the muscle cells.  Recent research has discovered that L-Leucine acts in a unique way; it can help burn fat without burning muscle. L-Leucine actually spares muscle proteins, leaving them to help build and preserve muscle mass.several studies have confirmed that leucine increases fat loss, stabilizes blood glucose levels, and improves body composition especially when on a calorie restricted diet.”

Ermm.. kenapa xtranslate.. sbb klu saya translate nanti jadi bahasa indon.. hehe singkatannya
Leucine = essential amino acid = asid amino perlu :D

Kenapa Leucine penting dalam penurunan berat badan dan bagaimana ia membantu??

1) Leusine membantu mengekalkan Otot:

  • Otot pulak membantu membakar lemak 24jam sehari

  • Lebih banyak Otot didalam badan maka lebih banyak lemak akan di bakar

  • So, Leusine mengelakkan pemecahan tisu Otot semasa bersenam.

  • Seperti kita tahu, Otot membantu pembakaran lemak, jadi semasa senaman banyaklah kalori/ lemak dibakar kerana Otot maintain di situ dengan bantuan Leusine.

  • Jadi cepatlah Lemak hilang... Lemak hilang = kurus!! Yeaaa 

  • Singkatannya...

    • Leusine mengekalkan Otot = Otot bekerja untuk membakar Lemak = lemak Terbakar panggil Bomba..ehh..lemak terbakar = KURUS..hehehe (ini la yang kita cari)


2) Kepentingan Leusine:


  • Leusine bertanggungjawab dalam proses sintesis protien (untuk lebih lanjut pasal sintesis protien boleh search di google)

  • bermakna, utk pemecahan lemak berlaku, Otot perlu di kekalkan. Bagi mengekalkan Otot, kita perlukan Leusine untuk membantu.

  • So, xkira berapa banyak protien yang di ambil ia memerlukan Leusine utk proses sintesis protien.

  • Jika, proses sintesis protien tidak berlaku, maka protien tidak digunakan, jika protien tidak digunakan maka protien akan disimpan oleh badan untuk elakkan pembaziran.

  • Maka, terjadilah lemak, itulah berat xturun2...uhuhuuu

  • So, Leusine penting untuk proses sintesis protien berlaku. Proses sintesis protein penting supaya protien digunakan untuk memberi tenaga kepada badan untuk pemecahan lemak, pemecahan lemak pulak memerlukan otot, bagi mengekalkan otot, kehadiran Leusine diperlukan!

  • Nah..nampak x semuanya berkait rapat kn...


Memperkenalkan Cinch Shake Mix Shaklee 



Campuran Proprietari Protein dengan Leusine:
  • Bebas Laktos
  • Rendah Glisemik 
  • Soya Bukan GMO

Cinch™ Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan. 

  • Diperkaya dengan Leucine™ bagi mengekalkan otot semasa menurunkan berat badan  
  • Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas  
  • Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan

Cadangan gabungan Yang Hebat lagi bersama Lecithin (Pemecahan lemak) dan Herb-Lax (Detox)


BERMINAT NAK DAPATKAN CINCH SHAKE YG SEDAP INI

JGN MALU LEH TERUS SMS/ CALL SAYA


SHAKLEE  INDEPENDANT DISTRIBUTOR
ID NO: 1087553
NAMA: SITI ZUBAIDAH BT BASRAH
NO PHONE: 019-5522329

 

Nak Kulit Cantik Secara semulajadi Tanpa Makeup? jom klik sini


No comments:

Post a Comment