5 Langkah untuk Dapatkan Kulit Cantik

Apakah definasi kulit yang Cantik bagi anda? adakah kulit yang cantik itu seharusnya Putih melepak? atau kulit yang cantik itu mesti kulit yang licin? atau mereka yang pandai makeup?


Walau apa pun definasi Kulit cantik pada anda bagi Siti Kulit yang cantik adalah kulit yang sihat tanpa cela. Tidak kisah warna kulit cerah mahupun gelap. Ini kerana kulit yang sihat adalah kunci utama untuk kejelitaan kulit menyerlah dengan lebih keyakinan dan keserian semulajadi.

Kulit yang sihat juga adalah kunci Utama kepada makeup yang lebih licin dan cantik. Jika kulit bermasalah dan sensitif pasti rutin makeup menjadi agak rumit. Di tambah pula dengan Rutin penjagaan kulit selepas makeup yang tidak betul maka ia hanya akan menambahkan lagi masalah pada kulit.

Tidak kisah samaada anda jenis yang suka makeup atau yang malas makeup (Siti la tu.. ) semua wanita harus lakukan 5 langkah ini untuk memiliki kulit yang Cantik, Halus, Mulus, Sihat dan bebas cela. 

kata nak Cantik kan.. jadi jangan tunggu lagi ambil pena dan kertas untuk salin dan fahamkan nya.



5 Langkah dapatkan Kulit yang Cantik



Jom lihat bagaimana nak dapatkan kulit cantik idaman ramai. Yang dah memang kulit cantik juga harus ambil tahu bagi mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit supaya sentiasa awet muda gitu..

1. Cuci wajah 2 kali sehari



Mencuci Wajah adalah syarat penting dalam rutin penjagaan wajah setiap hari. Dengan mencuci wajah secara teratur dua kali sehari pada setiap hari ia mampu membersihkan wajah dari kotoran yang menyumbatkan pori. Pori yang tersumbat ini adalah punca kepada masalah kulit seperti Jerawat, Pori membesar, kulit berminyak dan sebagainya. 

Ingat ya, cuci muka hanya dua kali sehari iaitu pada siang dan malam. Bukan nya setiap masa rasa nak cuci, terus cuci muka. Jika kerap mencuci muka, kulit akan kehilangan lembapan dan ini membuatkan tindak balas kulit semulajadi iaitu mengeluarkan minyak sebagai pelindung kepada kulit. Ini yang membuatkan kulit berminyak tambah berminyak.

lagi satu, cuci wajah haruslah menggunakan pencuci yang betul untuk jenis kulit anda. Sebelum memilih sesuatu produk penjagaan kulit buat lah homework sikit. Cuba kaji tentang kandungan nya, ia di keluarkan oleh syarikat mana dan adakah ia memberikan kesan yang baik pada pengguna lain. Ini untuk memastikan anda tidak tersalah pilih.

Dan lagi satu nasihat Siti, tolong la jangan beli kerana ia produk Viral, sebalik nya pilih kerana ia benar bermanfaat dan berkesan lagi selamat untuk kulit anda.


2. Sapu SPF Tanpa Gagal



Percaya atau tidak, memang ramai yang agak malas untuk menyapu SPF pada wajah. Siti pun tak pasti apakah alasan sebenarnya.. samaada malas atau terlupa... apa pun alasan nya, samada terlupa ataupun malas, hasilnya sama. iaitu kulit akan cepat rosak dan menua... 

Tahu kah anda bahaya nya sinar UVA dan UVB. ia akan merosakkan kulit secara mendalam dan membuatkan kulit kelihatan lebih tua dari usia dan mengakibatkan pertumbuhan jeragat secara perlahan.

Sinar Uva, akan membuatkan kulit jadi lebih tua. ia merosakkan di bahagian dalam kulit dan mampu menembusi jauh kedalam sel kulit.

Sinar Uvb, akan membuatkan kulit jadi Burn. kalau anda berjemur dan jadi gelap, itu tanda nya anda telah di serang oleh sinar UVB. UVB ni merosakkan di bahagian atas kulit. iaitu lapisan yang paling atas. ini yang menyebabkan kulit jadi tompokan hitam, kering, jeragat dan kusam...

jadi Rajin kan diri anda menyapu SPF setiap hari tanpa gagal bagi melindungi kulit agar kekal terhidrat dan muda. Untuk lebih penjimatan, Jimat masa dan wang cubalah gunakan Moisturiser ber SPF tinggi seperti dalam rangkaian Youth Skincare, Moisturiser nye ber SPF 50.


3. Guna Produk Antioksidan



kebiasaannya produk Antioksidan ni terdapat di dalam Serum. Ia mampu menghalang proses penuaan dan kulit pra-matang.

Serum sesuai di gunakan apabila anda dah nak dekat 30an. Bukan nya dah masuk 30an baru nak guna. Mencegah sebelum proses kerosakan kulit terjadi kan lebih mudah. Serum ini mampu memelihara kulit anda daripada Stress, Radikal bebas dan Pencemaran. 

Gunakan serum setiap hari sebelum menggunakan pelembap wajah atau sebelum krim malam. Biarkan ia benar-benar meresap kemudian baru lah sapu krim seterusnya.

Serum terbaik adalah serum yang semulajdi yang mampu membekalkan Nutrisi terbaik buat kulit dan menyerap dengan cepat tanpa meninggalkan kesan berminyak pada wajah.

Siti sangat sarankan anda cuba Serum dari Youth Skincare. Bukan sahaja ia selamat dan berkesan, malah ia telah di buktikan oleh Sains sebagai Serum paling pantas memperbahrui dan memelihara kulit dalam masa 7 hari.


4. Merawat Bintik seperti Pro


Tidak kira lah samaada ia nya bintik hitam atau jerawat atau bekas jerawat. Anda harus tidak boleh pandang remeh padanya. Kerana ia akan bertambah hodoh jika di biarkan. Rawat nya dengan menggunakan Radiant C+E dari Youth Skincare. 

Radiant C+E ini merupakan Vitamin C dan E yang Tulen berkepekatan hingga 20%. ia di datangkan di dalam bentuk kapsul dan boleh di sapu terus ke bintik hitam atau tempat yang bermasalah untuk mendapat kan manfaat Vitamin C dan E yang memelihara kulit, membaiki tona kulit dan membaiki tekstur kulit keseluruhan supaya lebih licin dan halus.


5. Lakukan Pembaharuan Sel Kulit Setiap Hari



Cuba lihat kulit bayi, ia lebih licin dan halus. Ini kerana pembaharuan kulit bayi berlaku lebih cepat dan kerap berbanding orang dewasa.

Di sebab kan penambahan usia dan seiring dengan gaya hidup orang dewasa yang terdedah kepada pencemaran dan radikal bebas, kulit kita menjadi kurang upaya untuk memperbaharui sel kulit.

Maka ini lah punca kepada berlaku nya penuaan, kulit lebih tua dari usia dan kulit kusam

Dapatkan Pembaharuan kulit setiap hari yang di lakukan semasa anda tidur. Night Cream Youth Skincare mampu mengaktifkan pembaharuan sel kulit baru dan membaiki kulit menjadi lebih halus, cantik dan berseri semasa anda tidur.

Sapukan setiap malam selepas menggunakan Serum. Esok pagi bangun anda pasti terasa kulit yang lebih lembut, cerah dan muda.




Konsisten dalam Rutin Penjagaan untuk dapatkan Kulit Cantik

Akhir kata, yang Bulat tidak akan datang bergolek, Yang Pipih tidak akan datang melayang.

Bermaksud, tiada kejayaan yangakan datang dengan sendiri tanpa usaha yang konsisten. Maka untuk dapatkan kulit yang sihat dan cantik ia bukan usaha sehari dua apatah lagi dalam masa satu malam. Maka konsisten lah dalam berusaha mendapatkan kulit yang cantik.


Semoga Bermanfaat

Ingin Mencuba Produk Terbaik Shaklee?



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang inginkan kehidupan yang sihat dan berpanjangan.

Shaklee telah membuktikan produk yang dikeluarkan memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap selular.

Hubungi saya untuk mendapatkannya secara Ekslusif berserta Konsultasi terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20% dengan menjadi ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Siti 019-552.2329.

Lihat apa kata mereka yang telah berurusan dengan Siti. Klik sini

No comments:

Post a Comment