3 Langkah Pantas Vivix Mengawal Gula Dalam Darah

Kencing Manis atau Diabetes adalah merupakan akibat daripada pengumpulan glukosa yang berlebihan di dalam darah kerana glukosa tidak dapat di cerna oleh insulin secukupnya. Akibatnya gula yang tidak di cerna menjadi tenaga akan terkumpul di dalam darah menjadikan lambakan gula di dalam darah.

Akibat gula yang berlebihan di dalam darah ini akan menjadikan darah lebih pekat dan menyempitkan arteri. Salur darah sudah lah sempit kemudian di burukkan lagi dengan keadaan darah yang pekat bertambah menyukarkan perjalanan darah keseluruh anggota badan hingga ke hujung jari kaki dan hujung jari tangan.

Darah yang mengalir ke seluruh tubuh badan kita membawa bekalan Nutrisi dan Oksigen kepada seluruh sel dan orgab badan. Jila darah tidak mengalir lancar bermakna ada bahagian anggota badan yang tidal cukup Oksigen dan Nutrisi. Apabila ini berlaku, bahagian yang tidak mendapat Nutirisi dan Oksigen secukupnya kawasan tersebut akan bertukar menjadi gelap dan mati.

Kebiasaan yang terjadi adalah di kawasan jari kaki dan jaei tangan. Sebab tu kebanyakan pesakit diabetes akan kehilangan kaki dahulu...

Tapi berita baik kepada semua Pesakit Diabetes, anda belum lagi menyerah dan insyallah masih ada sinar harapan untuk pulihkan kembali sel yang mati seterusnya dapat elak dari di potong anggota tubuh badan yang tidak ternilai harganya...

3 Cara Vivix Mengawal Gula Dalam Darah


Vivix? Apa tu Vivix?

Vivix bukan lah Ubat kencing Manis atau Ubat darah tinggi klinik swasta... Tetapi Vivix adalah minuman Botanikal yang tinggi Antioksidan dan polifenol untuk membantu memperbaharui Sel di dalam tubuh badan kita.


Cara bagaimana Vivix membantu mengawal gula di dalam darah:



1. Memperlahankan Sindrom Resistansi Insulin atau Metabolik Sindrom

Bagi individu yang sihat, selepas makan, insulin akan dilepaskan dari pankreas dan memberi signal kepada jaringan sensitif pada tubuh untuk menyerap glukosa dan kadar glukosa akan menurun dalam darah.

Sebaliknya bagi Pesakit Diabetes, sensitiviti terhadap insulin sangat rendah. kadar rembesan insulin tidak dapat merangkumi atau menyerap sepenuhnya glukosa yang masuk ke dalam tubuh selepas pengambilan makanan. Sehingga menyebabkan kadar glukos meningkat dan terkumpul didalam darah.

Ini dipanggil Sindrom Resistansi Insulin yang lazimnya mengakibatkan Diabetes Melitus type 2.

Peranan Vivix yang mengandungi kandungan Resveratrol yang tinggi membantu membaiki sel yang rosak serta memberikan tenaga kepada sel selanjutnya meningkatkan sensitiviti sel untuk bekerja dengan lebih sempurna bagi menyerap glukosa dan meningkatkan sensitiviti pankreas untuk merembeskan insulin dengan jumlah yang secukupnya supaya glukosa lebih mudah diserap dan ditukar menjadi tenaga oleh sel. 


2. Mengawal kepekatan Glukosa dalam darah.

Karbohidrat yang dicerna selepas makan akan ditukar menjadi glukosa. Dari glukosa pula bertukar menjadi tenaga.

Jika pengambilan karbohidrat berlebihan di dalam satu masa, akan mengakibatkan glukosa berlebihan dilepaskan serentak dan bertambah parah lagi apabila tidak semua glukosa ditukar menjadi tenaga. Ini menyebabkan glukosa terkumpul dalam darah yang menyebabkan terjadinya diabetes.

Peranan Vivix yang juga mengandungi Polifenol membantu memperlahankan pencernaan karbohidrat kepada glukosa. Glukosa akan dilepaskan secara perlahan dan berperingkat. Ini membantu supaya insulin mampu untuk menyerap glukosa menjadi tenaga juga dengan lebih sempurna.

Kandungan gula dan glukosa di dalam darah dapat di kawal apabila karbohidrat di tukar dengan sempurna.


3. Mencegah pembentukan protien AGE

Protien AGE (Advance Glycation End-product) adalah gabungan protien dan gula yang terjadi disebabkan gula dan lemak atau protien berlebihan didalam darah.

Protien AGE ini sangat tidak bagus kerana ia akan merosakkan sel Normal apabila ia berhimpun dan menyaluti sel Normal hingga mengakibat kan sel Normal tidak dapat berfungsi dengan baik.

Protien AGE ini akan menyebabkan komplikasi terhadap penyakit-penyakit berkaitan seperti stroke, jantung, hypertensi dan kolestrol akan lebih cepat terjadi. Kerosakan organ atau saraf juga akan berlaku dengan lebih cepat.

Peranan Vivix yang mempunyai gabungan resveratrol dan polyphenol membantu mencegah dan melambatkan rangkaian ikatan gula dan protien yg membentuk protien AGE.

Wah sangat Hebat kan bagaimana Vivix bertindak membantu mengawal  kandungan gula dalam darah pesakit. Vivix telah pun terbukti bertindak daripada akar umbi untuk membanteras pembentukan dan pertambahan gula di dalam darah. Dan kalau nak Tahu, Vivix telah pun di Paten kan dan hanya Vivix satu-satu nya suplement yang manpu menembusi hingga ke tahap sel DNA. Tidak terdapat di mana-mana sepertimana yang Vivix lakukan.

Berapakah Harga Vivix?

  • Berat Bersih sebotol ialah, 150ml,
  • Tempoh penggunaan, 1bulan.
  • Dengan kehebatan dan keberkesanan Vivix, Harga nya cuma, RM475. 
.
Tunguu duluu


Anda Boleh Dapat DISKAUN 25% JIKA TERUS hubungi Siti di talian 019-552 2329 atau klik sini untuk direct wassap Siti

Bagaimana nak Order Produk Shaklee?


Untuk sebarang pesanan produk Shaklee boleh terus menghubungi Siti 019-552 2329 atau klik di sini untuk terus direct wassap Siti,klik sini

Klik sini untuk ketahui 3 cara Pembelian Vivix

Ingin Mencuba Produk Terbaik Shaklee?



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang inginkan kehidupan yang sihat dan berpanjangan.

Shaklee telah membuktikan produk yang dikeluarkan memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap selular.

Hubungi saya untuk mendapatkannya secara Ekslusif berserta Konsultasi terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20 - 25% dengan menjadi ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Siti 019-552.2329.

Lihat apa kata mereka yang telah berurusan dengan Siti. Klik sini

No comments:

Post a Comment