Set kesuburan Shaklee

image

Setiap pasangan yang berkahwin pasti mahu menimang cahaya mata sendiri. Namun bukan semua pasangan dikurniakan rezeki awal.

Pokoknya pasangan suami isteri itu sendiri haruslah jangan berhenti berusaha dan berdoa. Insyallah akan di makbulkan. Amin.

Pertamanya adalah lebih baik jika pasangan haruslah berfikiran  terbuka dan berjumpa dengan doktor pakar untuk mengetahui lebih lanjut apakah punca sebenar kesukaran untuk mendapatkan zuriat. Jika sudah tahu puncanya, pasti lebih mudah untuk mencari penawarnya. Insyallah.

Bukanlah saya mahu katakan Vitamin Shaklee yang berkuasa memberikan zuriat tetapi inilah antara langkah yang boleh kita usahakan untuk memperbaiki tahap kesuburan suami dan isteri. Insyallah berkesan, tidak salah pun untuk mencuba :)

Mari saya kongsikan serba sikit fungsi- fungsi Vitamin dan harga retail di dalam Set Kesuburan Shaklee.

Set kesuburan Shaklee untuk suami dan isteri terdiri daripada:

1) Zinc Complex Shaklee:
Harga Retail RM33.75
Saiz 120 biji

image

Zink memberi kesan terhadap pelbagai hormon termasuklah hormon seksual, hormone tiroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostat dan tiroid yang tidak aktif.

Kekurangan zink juga dikatakan antara sebab kemandulan. Istilah yang digunakan adalah “Below the level of technical sterility” bermaksud ‘di bawah paras kesuburan’.

Ia mempengaruhi bilangan sperma (sperm count) dan pergerakan sperma (sperm motility). Sebab itulah, zink ini memang penting untuk meningkatkan kesuburan.

2) Vitalea Shaklee:
Harga Retail RM88.75
Saiz 120 biji

image

Pengambilan Vitalea adalah bagi memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian yang diperlukan dapat dipenuhi.

Kebiasaanya, pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak faktor dan kekangan.

Uniknya, Vitalea atau multivitamin Shaklee mengandungi formula iron yang sangat penting bagi tubuh.

3) B Complex Shaklee:
Harga Retail RM53.75
Sauz 120 biji

image

B-complex Shaklee memainkan peranan paling penting bagi mengelakkan kemurungan (anti-stress) dan membantu untuk menstabilkan hormon.

Vitamin B Complex Shaklee ini turut l mengandungi Asid Folik dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.

4) Vitamin E Complex Shaklee:
Harga Retail RM149
Sauz 120 biji

image

Vitamin E Shaklee membantu meningkatkan hormon seks sama ada untuk lelaki mahupun wanita.

Keunikan Vitamin E Complex Shaklee adalah kerana ianya turut mengandungi silenium berbanding lambakan Vitamin E lain di pasaran yang dijual berasingan dengan silenium.

Ia juga sangat bagus untuk jantung dalam masa yang sama boleh meningkatkan pengeluaran hormon testosteron.

5) GLA Complex
Harga Retail RM78
Saiz 60biji

image

Berperanan membantu mengatasi masalah haid yang tidak teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti. Lebih baik dari Primrose Oil.

6) Alfalfa Complex
Harga Retail:
Saiz S, 330biji Rm53.75
Saiz L, 700biji Rm97.50

image

Alfalfa ini turut dikenali sebagai vitamin cinta. Ia membantu mengatasi rasa “sakit ketika bersama”, membantu atasi masalah keputihan, haid yang tidak teratur, senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri kerana fungsinya seperti herba Kacip Fatimah.

Jangan bimbang, cadangan vitamin ini secara keseluruhan. Mungkin anda tidak perlu ambil semua diatas. Kerana setiap orang mempunyai masalah berbeza dan pastinya memerlukan vitamin yang berbeza mengikut keperluan badan anda.

Hubungi saya untuk khidmat nasihat dan jadual makan vitamin yang betul mengikut situasi anda.

Call/ sms/ wassap Puan Siti 019-5522329

No comments:

Post a Comment