Kebaikan Alfalfa Complex Shaklee terhadap kesihatan

Bila sebut sahaja Alfalfa Complex Shaklee pasti ramai yang pernah mendengarnya dan ramai juga yang sudah mencuba Alfalfa Shaklee. Memang tak hairan jika ia menjadi antar HOT produk.
Jangan tak tahu Alfalfa shaklee termasuk dalam Set Menyusu Shaklee, Set Bersalin Shaklee, Set Diabetes Shaklee, Set Resdung, Shaklee dan Set Kurus Shaklee.
Banyakkan kegunaannya. Kiranya Alfalfa Shaklee ni flexible dan merangkumi keseluruhan kesihatan kita. Ini kerana fungsinya yang  bertindak sebagai Detox.
Saban hari kita memang terdedah kepada pelbagai pencemaran. Bayangkan jika badan tidak mendetox dengan baik apa terjadi pada kita?? Susah nak bayang erk?
Camtu bayangkan kalau toilet kita tidak dibasuh dengan betul...errr boleh bayangkan x ...? Uhuuu
Haa jd lebih senangla macam2 penyakit nak singgah...uhuuu
image
Mari nak cerita sikit info Alfalfa Shaklee
image
Ianya Merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950-an
Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”.
Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.
Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.
Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.
Setiap tablet alfalfa Shaklee mengandungi 300mg.
image
Manfaat Utama Alfalfa Shaklee:
Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Alfalfa telah digunakan manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.
Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.
Mencuci hati, darah dan usus – ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
Melawan Alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.
Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
Menyingkirkan lemak dan kolestrol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan Alfalfa dalam jangka panjang akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol , mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.
Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin iaitu seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.
Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit
Mencegah dan merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan
Dah tahu apa manfaat & kebaikannya Alfalfa Complex Shaklee ni? :)
image
Sebenarnya ada banyak lagi..cume cukup la ni je yang di senaraikan dulu. Itu pun dah kemain hebat manfaatnye :)
Harga Retail Alfalfa Shaklee:
Saiz S, 330biji Rm53.75
Saiz L, 700biji Rm97.50
Hubungi saya untuk khidmat nasihat dan jadual makan vitamin yang betul mengikut situasi anda.
Call/ sms/ wassap Puan Siti 019-5522329

No comments:

Post a Comment