Kenapa berat badan cepat naik lepas makan Alfalfa dan Lecithin Shaklee

Kenapa Makan Lecithin Dan Alfafa Berat Badan Naik???
Haa?? Aik macam mana boleh naik pulak??

cuba fikir balik...ada buat macam kat bawah ni tak??

1. Makan lecithin dan alfafa semasa perut kosong?
2. Makan lecithin dan alfalfa lebih dari sukatan?
3. Makan set kurus shaklee ikut dos, tapi masih makan makanan berminyak macam nasi lemak dan roti canai atau Pendek kata tak kira kalori...
4. Tak bersenam langsung?

Haa ada tak buat camtu?? 

Tak pe, jawab dalam hati je erk...huhuu

Camni..meh nak story sikit. Bila ambil lecithin dan alfafa semasa perut kosong, makanan akan cepat dihadam dalam perut dan membuatkan perut cepat lapar.

Kalau kita makan ikut peraturan, masa perut dah kenyang (lepas makan) perut akan terasa kenyang lebih lama dan automatik selera makan akan turun. Takdela rasa nak makan merapu. Baru berat boleh turun dengan cepat dan lecithin akan membakar lemak yang sedia ada dalam badan dan bukannya membakar lemak yang baru masuk ke badan.

Fahm kr faham?

Lecithin tetap melakukan kerja nya iaitu membakar lemak. Walaupun kita makan sikit atau banyak. Cuma kita yang memainkan peranan untuk tentukan lemak yang mana kita mahu ia bakar. Adakah lemak yang memang sedia ada dalam badan ataupun lemak yang baru masuk ke badan.....

Apabila kita dah kata kita mahu kurus maka kia haruslah tahu apa yang kita patut buat. Perlu tinggal kan corak pemakanan ang sebelum ni. Sebab apa? Di sebabkan corak pemakanan begitu lah anda jadi gemuk. Betul kan?

Jadi samada anda suka atau Tak, Wajib pandai kira kalori.

Pastikan ambil hanya 1000 kalori sehari. Barulah lecithin boleh membakar lemak yang sedia ada dalam badan dengan lebih efektif dan lebih cepat berat badan turun sekaligus membentuk tubuh badan yang lebih cantik.

Bayangkan jika kita makan dan tidak kira kalori main bedal je (walauaun anda bukan lah sang bedal)...dan berkata "xpe, lecithin dan alfalfa kan ada...boleh bakar lemak"

Yaa..betuuull..lecithin boleh tolong bakar lemak yang kia makan terlebih itu... tapi, haus di ingat, tujuan kita makan lecithin adalah untuk kurus dan buang lemak dalam badan kita bukan buang lemak yang baru masuk. Betul tak? 

Fikir baik baik dengan jelas. Kita nak bakar lemak sedia ada dalam badan, di peha la, di perut la, lengan, belakang badan, pipi dan macam macam lagi kan, tapi kita makan tak ingat dunia... maka Lecithin (Fat Burner) hanya bakar lemak yang baru masuk. Apa jadi pada badan kita? Badan kita Tak akan berlaku apa-apa. Mantain je camtu atau sesilap makin  bertambah pulak. Sebab tuhas Fat Burner patut nya bakar lemak degil, tapi dia buat extra kerja lain aitu bakar lemak yang kta makan tak ingat dunia tadi tu.. 

Jika ini berlaku, maka kita tidak akan kurus sebaliknya hanya maintain ataupun bertambah berat...haa nampak tak permainanan kita disitu...???

Lainlah jika tujuan kita ambil lecithin adalah untuk maintain berat dan sudah mempunyai berat yang ideal. Maka ia boleh. Jadi semuanya berbalik kepada tujuan kita... apa yang kita mahu dan terus menuju kearah itu.

Maka, bukan hanya lecithin dan alfalfa yang berkerja dalam mencapai impian kurus anda, tetapi perlu ada kerjasama anda, lecithin dan alfalfa barulah proseas penurunan berat badan akan berlaku dengan lebih efektif!!! Lagi bagus jika ada Cinch shake mix juga. Kerana tak perlulah kira kalori. Sebab Cinch berfungsi sebagai pengganti makanan. Ianya rendah kalori, penuh khasiat zat dan vitamin lain termasuk serat yang sangat penting untuk penghadaman.

Apa jadi jika ambil lecithin dan alfafa lebih dari sukatan?? Makanan akan cepat dihadam dan perut cepat lapar. Selera makan naik, apalagi? Musti perut menjerit minta diisi.....hehehe.

Satu lagi kemungkinan ialah, anda selalu skip breakfast kan? Ikut kajian kalau kita skip breakfast, hari tu kita akan makan lebih dari biasa. Sebab tu orang putih kata "Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a pauper"

Cara makan yang baik adalah makan lebih kerap tapi makan sikit sikit. Makan 5 kali sehari dalam kuantiti sikit lebih baik daripada makan 2 kali tapi dalam kuantiti yang banyak.
Pastikan pengedar shaklee anda sudah terangkan betul betul cara makan lecithin dan alfalfa untuk kuruskan badan. Anda juga pastikan faham dan amalkan betul betul.
Ingat sunnah nabi, Makan sebelum lapar, berhenti sebelum kenyang. Maksudnya mendalam tu....

Nabi kita Muhammad SAW dah ajar perkara ni lebih 1000 tahun lepas. Baru sekarang penyelidik barat bukan islam buktikan benda ni.

Dan akhir sekali, suka saya ingat kan semula, untuk kurus harus kira kalori, makan dengan betul dan teratut, minum air secukup nya, amalkan suplement dengan betul dan bersenam lah.

Selamat berusaha! Dimana ada kemahuan disitu ada jalan :)

Untuk mendapatkan khidmat nasihat dan jadual makan vitamin kurus Shaklee terus hubungi saya call/ wassap/ sms puan Siti 019-5522329

No comments:

Post a Comment