COQ 10 VitaminPenting untuk Kesuburan Suami Isteri

image
Kesuburan Isteri:
Faktor yang boleh menjadi pergantungan utama telur wanita pada CoQ10 ialah untuk tenaga. Proses pengeluaran telur, ovulasi dan perkembangan embrio di kalangan wanita mengambil sejumlah tenaga dan memerlukan CoQ10 yang merupakan sumber utama tenaga untuk penguncupan otot dan pengeluaran protein.
Semakin meningkat usia, semakin kurang penghasilan CoQ10 oleh tubuh kita sekaligus menjejaskan kesuburan kita. Teori ini disokong oleh penemuan positif dalam penyelidikan di Kanada pada tahun 2009 yang telah menunjukkan subjek kumpulan ujian diberikan suplemen CoQ10 menghasilkan lebih banyak dan telur yang lebih berkualiti, mencatatkan kadar kehamilan yang tinggi dan kelahiran anak yang lebih ramai daripada mereka yang kurang CoQ10.
Kesuburan Suami:
Kesuburan lelaki juga dipengaruhi oleh tenaga yang menurun akibat protein membentuk sebahagian besar sel-sel sperma dan bergantung kepada CoQ10.
Kajian menunjukkan bahawa punca utama kemandulan lelaki ialah kekurangan COQ10. Ini juga mempengaruhi bilangan jumlah sperma yang rendah dan kualiti sperma. Sperma yang baik ialah sperma yang mempunyai antioksidan yang tinggi.
Enzim CoQ10 dapat menghasilkan antioksidan yang kuat dan bermanfaat untuk kesuburan. Fungsi antioksidan adalah melindungi telur dan sel sperma daripada kerosakan oksidatif yang membawa kepada kematian sel. CoQ10 dapat meningkatkan air mani, sel sperma dan meningkatkan pergerakan sperma.
Jika dalam entri sebelum ini menyatakan Vitamin Kesuburan Shaklee untuk lelaki ialah Vitamin E dan Zinc Complex, kini bolehlah pilih vitamin E atau Coq Health Shaklee Plus.
Ini kerana Coq Health Plus Shaklee berbeza dengan jenama lain. Coq Health Plus Shaklee turut mengandungi vitamin E dengan Extrak Green Tea. Kombinasi CoQ10 dan Vita-E dipercayai dapat mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat didalam Vita E kerana CoQ10 membantu mengitar & menjana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.
Ekstrak Teh Hijau pula mengandungi procyanidins yang telah ditemui dan dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung).
CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji & diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber boiketersediaan CoQ10nya. Tanpa gluten.
Untuk pasangan suami isteri yang sedang berusaha atau merancang kehamilan bolehlah mula mengamalkan Coq Health Plus dengan set vitamin kesuburan Shaklee.
Sebagai manusia biasa kita mestilah berusaha ke arah mendapatkan zuriat. Jika diizinkan Allah pasti ada rezeki untuk kita menimang cahaya mata. Apapun rezeki itu hak Allah. Kita hanya berusaha. Perancangan Allah itu memang terbaik untuk kita. Jadi jangan berhenti berharap.
Harga Retail COQ10 Shaklee:
RM124, Saiz 30biji
Harga semestinya lebih penjimatan sekiranya mendaftar sebagai ahli.
Untuk mendapatkan khidmat nasihat dan jadual makan vitamin Shaklee terus hubungi saya call/ wassap/ sms puan Siti 019-5522329

No comments:

Post a Comment