Cara Potong Bayam mudah

Potong bayam? Wehh...jangan tak tau, ada orang yang tak mau beli bayam atau sayur yang berdaun sebabnya malas nak potong sebab banyak daun. Ohoooo
Sebelum tu, meh lihat Fakta pasal Bayam. Bayam merupakan sayuran yang mudah di dapati di semua pasar kan dan harga pun memang best. Hihiii 
Bayam mengandungi pelbagai khasiat Nutrient dan Vitamin antaranya vitamin A, K, mangan, folat, magnesium, serat, protien dan rendah kalori. Haaa best kan. Antara kebaikannya, ia mampu mencegah kanser dan menghilangkan kelesuan kerana kaya pelvagai vitamin dan zat besi. Haaa sebab tu la mak mak kita asyik suruh anak2 ni makan sayur kan... Inilah sebabnya. Mak kan mau yang terbaik untuk anak-anaknya :D 
Tapi....kalau tak boleh jugak nak makan, meh makan Vitalea with iron formula sebagai ganti multivitamin yang anda tidak perolehi dari kebaikan sayur. Tahu tak? 2biji Vitalea ni bersamaan khasiat dan zat 40jenis lauk. Hohoo banyak tu.... Harga pun tak mahal, sebotol ada 120biji, cukup untuk 1-2bulan, cuma rm94.08 je. Vitalea for kid pun ada :D nanti pm akak Siti ye.. 019-552 2329 (sempat lagi tu.. :p)
Ok, moh sambung potong bayam dengan cara yang cara mudah ni.... Haaa pasni boleh la beli sayur berdaun hihiii
1. Mula-mula potong akar dia camtu, ni gambar dah terpotong pulak akar dia..hihiii tips, jangan bukak dia nye pengikat tu, supaya lagi mudah nak kerat.


2. Lepas dah keratkan akar dia, sediakan bekas besar berisi air dan mula asingkan daun dan batang bayam. Tujuan merendam ni adalah untuk bersihkan pasir2 dan kotoran. Jadi nanti angkat daun je tau air tu buangkan. Pastu bilas...saya bilas 3x, utk betul2 rasa dah takde pasir....hehee Tengok kat gambar tu..


3. Dah siap asingkan dan bilas, boleh la di simpan begini. Saya suka asingkan batang dan daun camni, jadi nanti nak masak, amik je...tak yah basuh dah...mudah kan :D

Selamat Mencuba :D

1 comment:

  1. Radang Paru-paru Copd.

    Saya Abd Kadir bin Sumardi, 42 tahun. Saya disahkan mengidap radang paru-paru pada akhir tahun 2020. Petanda awal sakit saya ialah batuk tak berhenti selama 3 bulan. Batuk yang berkahak dan adakala nya berdarah. Setelah mendapatkn rawatan di pelbagai klinik kerajaan dan swasta , batuk tetap tak baik, sukar bernafas dan dada terasa sakit sangat.
    Banyak rawatan alternatif dari produk luar saya ambil tapi tak berkesan. Kemudian saya buat x-ray dan mendapatkan rawatan hospital. Doktor pun mengesahkan saya mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran alam sekitar yang mengandungi bahan kimia. Untuk makluman, saya bekerja dalam persekitaran yang mengandungi pencemaran bahan kimia. Setelah itu sahabat saya telah terlihat di facebook berserta testimonial pesakit. Lalu dia pun memperkenalkan kepada saya untuk mencuba produk tersebut. Saya pun menghubungi pengasas produk tersebut En. Zuhairi dan mendapatkan nasihat daripada beliau. Beliau mengesyorkn saya untuk mencuba. Alhamdulillah dalam 2 minggu dah terasa perubahan .Batuk samakin berkurang. Saya terus mengamalkan 2 jenis jus itu selama beberapa bulan sampai masalah pernafasan dan batuk terus semakin baik. Menurut En. Zuhairi, masalah saya ini ialah paru-paru copd iaitu sakit yang tiada ubatnya dan pesakit perlu menggunakan oksigen sekiranya semakin teruk. Tapi Alhamdulillah sehingga kini saya terus mengamalkan. Syukur pada Allah mengenalkan saya dengan En. Zuhairi
    Semoga beliau berjaya membantu pesakit lain juga di luar sana untuk sembuh dengan produk ini.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser gout kronik dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..😉

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete