Kelelakian lebih terserlah dengan Zinc

ZINC DAN LELAKI jangan pisahkan.
Zinc merupakan antara mineral penting yang diperlukan oleh tubuh untuk aktiviti enzim dan sistem badan. Secara umum, zinc membantu baik pulih luka, membantu masalah keguguran rambut dan masalah kulit, seperti jerawat batu jerawat pasir, kulit sensitif dan lain-lain lagi.
Jangan tak tau, ada lagi khasiat Zinc yang menjadikan ia mineral penting bagi LELAKI untuk kekal "Gagah". Antaranya:
1. MENINGKATKAN KESIHATAN SEKSUAL DAN TESTOSTERON LEVEL
Digelar ‘the ultimate sex mineral’ oleh majalah Men’s Health, zinc mempengaruhi kesuburan, dan kesihatan seksual lelaki untuk jangkamasa panjang. Zinc perlu untuk penghasilan sperma, kekurangan zinc boleh menyebabkan semen yang kurang pekat dan kekurangan level testosterone. Untuk setiap ejakulasi, 5mg zinc dikeluarkan (separuh daripada keperluan harian badan). Oleh itu bagi anda yang ingin memulakan penambahan keluarga, maka masukkan zinc supplement kedalam dietcharian. Insyallah membantu.
2. MENINGKATKAN MOTILITI SPERMA
Kandungan sperma yang cukup sahaja tidak memadai untuk persenyawaan. Sperma perlu cukup kuat untuk disenyawakan oleh Ovum. Jadi, tambahan zinc dalam diet sangat membantu meningkatkan kekuatan sperma.
3. MENGURANGKAN RISIKO KANSER PROSTATE
Zinc penting untuk kesihatan prostate. Kajian menunjukkan sel prostate pesakit kanser mengandungi kurang zinc berbanding sel prostate yang sihat. Kurang zinc juga menyebabkan pembesaran prostate mengakibatkan prostitis atau benign prostatic hyperplasia. Jadi, jangan lupa tambahkan kekacang dalam diet anda untuk sumber zinc yang cukup.
4. MENGURANGKAN SIMPTOM BATUK DAN SELSEMA
Kajian menunjukkan zinc membantu mengurangkan simptom batuk selsema dengan bertindak pada bahagian badan yang menyebabkan batuk selsema, seterusnya mengurangkan simptom tersebut.
5. MERAWAT JERAWAT
Zinc berkesan mengurangkan jerawat, sama ada diambil dalam bentuk tablet atau disapu pada kulit. Ini kerana sifatnya yang membantu mempercepatkan penyembuhan luka dari dalam dan mengurangkan keradangan kulit. Ia juga membantu merawat psoriasis, eczema, kudis dan kelemumur
6. MENGELAKKAN ATAU MERAWAT BOTAK
Tanda Alopecia (botak) mungkin terlihat dengan penipisan rambut atau kehilangan rambut yang drastik. Zinc membantu pertumbuhan semula rambut.
Kajian menunjukkan lelaki yang makan daging tanpa lemak lebih jarang menjadi botak berbanding lelaki yang makan daging berlemak kerana daging tanpa lemak merupakan sumber zinc yang tinggi.
Dos supplement zinc yang diperlukan untuk menghalang botak adalah 50-100mg/sehari.
7. ALKOHOL DAN ZINC
Kajian menunjukkan kekurangan zinc boleh mempercepat proses kerosakan hati disebabkan oleh alkohol. Zinc membantu kebolehan antioksidan hati untuk berfungsi dan meningkatkan methallotheinein,
sejenis kompaun yang membantu menyingkirkan logam bahaya dari hati.
8. MENINGKATKAN IMUNITI
Zinc bertindak sebagai anti oksidan untuk menyingkirkan radikal bebas dari badan seterusnya membaiki sel dan meningkatkan sistem imun badan.
9. MEMBANTU FUNGSI THYROID
Zinc membantu penghasilan thyroid releasing hormon, untuk penghasilan thyroxine. Jadi ia sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah hypothyroidism.
10. ZINC DAN BAIKPULIH
Sukan boleh menyebabkan tekanan pada sistem otot dan tulang. Tekanan ini menyebabkan kekurangan zinc yang banyak disimpan di dalam otot tubuh. Oleh kerana zinc penting untuk pembinaan semula sel, adalah penting bagi lelaki yang aktif untuk memastikan kandungan zinc yang cukup untuk pembentukan semula sel yang sihat dalam badan.
Bila dah tahu kebaikan Zinc, mesti la nak tau jugak, dari mana nak dapatkan khasiat Zinc kan....ok, malangnya tubuh badan kita tidak menghasilkan zinc. Ia harus di perolehi daripada sumber makanan harian kita.
Mari lihat makanan yang mengandungi kebaikan Zinc:
1. Daging
Tiga oz  daging  menyediakan sekitar 40% atau lebih zinc dari dos harian yang dicadangkan. Daging yang dimaksud termasuk diantaranya adalah daging panggang, dan daging rebus.
2. Makanan Laut (Seafood)
Tiram merupakan sumber makanan yang mengandung zinc paling tinggi. Seafood lain menyediakan setidaknya 10 % per tiga ons termasuk kerang, lobster, ikan, dan daging kepiting. Zinc sering hilang selama proses memasak. Untuk mempertahankan kandungan zinc, masak makanan dengan air sesedikit mungkin dan dalam waktu sesingkat mungkin.
3. Produk Susu
Beberapa makanan dari produk susu merupakan sumber zinc yang baik. Delapan ons yogurt dan 1/2 cangkir keju ricotta mengandung setidaknya 10 % dari jumlah harian yang disarankan.Keju Swiss, keju Gouda, dan susu juga mengandung zinc.
4. Biji-bijian dan Kacang-kacangan 
Tepung gandum merupakan sumber zinc yang baik. Cereal kering yang telah difortifikasi biasanya berisi setidaknya 10% zinc dari jumlah yang disarankan. Biji Labu, kacang almond, kacang mete, dan biji bunga matahari merupakan sumber zinc yang juga baik.
Meskipun zinc yang ditemukan di kacang-kacangan tidak seperti yang ditemukan dalam daging, kacang-kacangan masih menyediakan jumlah yang cukup dan merupakan sumber zinc yang penting terutama untuk vegetarian.
Pilihan sumber zinc yang baik dari kacang-kacangan adalah black eyed peas, kacang lima, kacang pinto, kacang kedelai, tempe, dan tauhu.
Namun imbangan tinggi rendah zinc haruslah betul supaya tidak keracunan zinc pula...
Kenali kesan Samping dan Bahaya Zinc Sulphate
Sakit perut.
Mual dan muntah.
Sakit kepala.
Uring-uringan.
Pastikan untuk membaca bahan yang terkandung pada suplement anda  Jangan amalkan lebih dari satu suplemen yang mengandung zinc pada waktu yang sama untuk menghindari ter-overdos
Zinc Shaklee mempunyai imbangan tinggi rendah yang cukup dan seimbang yang tidak meninggalkan beban pada buah pinggang. Ianya selamat di amalkan untuk jangka masa pendek mahupun panjang.
Harga runcit Zinc Complex:
RM35.58
sebotol ada 120 biji,
cukup penggunaan untuk sebulan.
Setiap tablet mengandungi:
15mg. zinc gluconate
115mg. calcium (sebagai calcium diphosphate)
Nanti dulu, yang atas tu adalah harga runcit, sepanjang bulan January 2016 ni ada promosi Zinc Complex. Harga pasti lebih menjimatkan.
Hubungi Siti 019-552 2329
Untuk Order dan pertanyaan lanjut mengenai Shaklee atau cara makan Zinc yang betul dan berkesan.
Kami menyediakan Cod sekitar Seri kembangan dan Ipoh.
Postage rm10 untuk setiap alamat. Kami menggunakan curier Gdex dan poslaju. Di jangka sampai dalam 4-7 hari bekerja.
Ingat Shaklee ingat Siti 019-552 2329

No comments:

Post a Comment