5 minit Soft Toy Snake Tanpa Jahit dan Tanpa Gam

Snake Soft Toy, from Leg wammer ( No Sew)

Hai sayang sayang semua. Mesti korang suka buat Diy Kan? Sebab tu jumpa entey ni. Hihii... Ok dalam entry kali ini saya nak kongsikan Kraftangan yang saangat lah simple nya, 5 minit boleh siap dan yang paling menariknya ia Tak Perlu pun di jahit atau gam.

Teruja tak? Hehhee

Kita nak buat Soft Toy untuk kanak-kanak berbentuk Ular. Daripada "Leg Wammer" atau biasa di sebut stockin pemanas kaki. (Saya dah beli lama dah..tapi di sebabkan kaki anak saya tembam, maka ia tidak lah muat...jadi memang tak pernah guna pun. Di sebab kan ia comel..saya sayang nak buang maka terciptalah Soft Toy from sock (No Sew)

Maka, moh la tengok bahan yang di perlukan.


Bahan di perlukan, memang mudah di dapati:

1. Leg warmer sock/ stokin panjang (yang bersih)
2. Towel/ apa saja jenis pakaian lama/ kapas untuk di jadikan sebagai inti dalam 'ular' tu nanti. Saya menggunakan 1 helai Tuala mandi dewasa.

Cara membuatnya.
Cara nya sangat senang. Memula gulung towel itu memanjang. Kemudian masukkan stockin mengikut kretivi anda. Untuk Bahagian penghujung nya, saya guna stocking yang macam kasut tu, senang. Maka tak perlu lah jahit di hujung.

Lepas tu..Taraaa dah siap. Senang aje kan lagi jimat. Heheh

Masa mula-mula bagi "snake" ni, yang sulung tu, Zuyyin geli geleman..sebab panjang je camtu kan...hahah tapi si kecik Zahra tu, usha pelik je.. ngeh ngeh ngeh

Ok, selamat mencuba. 

No comments:

Post a Comment