Bagaimana cara cepat dan mudah menyimpan Stock Susu Ibu



Botol Oh Botol... 

Pernah tak ibu ibu ada masalah dengan botol susu? Bukan masalah apa la..cuma masalah, bagaimana nak bekalkan botol susu ke taska/ pengasuh untuk anak supaya kebersihan nya terjaga dan susu juga tak perlu di tuang sana sini dan dalam masa sama nak bagi pengasuh yang menjaga anak kita mudah. Bila tiba masa anak kita nak menyusu, pengasuh terus boleh amik botol tanpa perlu tuang sana sini, tapi terus je panaskan dan bagi kepada anak kita. Haaa kan mudah camtu.. possibility susu untuk tumpah atau tercemar juga kurang...

Masa dalam pantang saya selalu fikir bagaimana nak mudah kan kerja pemgasuh dan diri sendiri jugak. 

Jadi nya saya pun mula lah mencati altenatif botol yang lain. Botol yang boleh muat ke Autumnz serene pump (saya guna pump autunz serene). Dan akhirnya saya menemui botol ni. Autunmn wide Neck. Banyak ada jual di Lazada dalam rm19.50 untuk 4botol. 


Lihat, pump autumnz serene ni boleh fit dengan botol autumnz wide neck. Jadi, lepas mengepam, terus boleh simpan dan esok bagi bekal ke pengasuh. Masa pengasuh nak panaskan susu, pengasuh hanya perlu masukkan puting susu di tutup di penutup tu. Puting nya, saya guna puting pigeon wide neck juga. Ia boleh fit.

Senang kan? Lepas puml susu. Simpan sebagai stock. Sampai masa nak guna, tak perlu salin botol lain, just tukar kan penutup tu dengan puting. Siap untuk di sediakan pada baby. 

Lagi satu, jimat tau, mommy tak perlu la beli botol susu mahal mahal yang lain. Botol ni saiz kecik 5oz, klu nak yang saiz besar pun ada, 7oz.

Orite. Sampai sini dulu Perkongsian tentang jimat masa, jimat wang ibu ibu..hihii 

mengepam, mengepam juga. Suplement jangan lupa amal. Supaya Nutirisi di dalam badan ibu ibu sentiasa di topup kan untuk pastikan tubuh badan ibu boleh maintain sihat, cergas, bertenaga dan cun. Badan sihat, mood pun Happy aje. Nak Set penyusuan dan cara tambah susu, meh la kita berborak panjang, hubungi Siti 019-552 2329. Tak mo tipon, wassap pun boleh. Ok, jumpa lagi di lain Entry. Daa


No comments:

Post a Comment