Kenapa Saya Pilih Shaklee untuk Sihat Cantik dan Sumber Pendapatan

Mengapa saya memilih untuk terus bersama Shaklee dan nekad ambil keputusan untuk berhenti kerja untuk meneruskan perniagaan Online Shaklee secara sepenuh masa.


Segalanya bermula di sini...

Segalanya bermula dengan satu Suplement ajaib bernama Alfalfa atau ia juga di kenali sebagai "Jamu Moden". Pada waktu tu, saya sedang menyusu badan dan susu semakin drop. Tak tau lah samada ianya kebetulan atau suratan sebab nya bila google je tentang "banyakkan susu ibu" mesti keluar tentang Set Tambah Susu Shaklee.

Siasat sana siasat sini, akhirnya Saya fikir apa salahnya kalau cuba kan, harga pun berpatutan dan boleh tahan selama sebulan lebih. Jadi saya buat keputusan untuk cuba Alfalfa saja dulu. Pada waktu ni belum nak jadi ahli lagi, sebab nama pun nak cuba saja kan.. (padahal dah di beritahu kalau jadi ahli boleh beli dengan harga lebih murah dan dapat banyak kelebihan. Tapi tu lah... degil, tak mau dengar.. maka saya beli la dengan harga retail. hahaa padan muka aku.. )

Alhamdulilah sebaik mula makan Alfalfa mengikut saranan untuk tujuan tambah susu ibu dan juga di ikuti dengan aturan minum air secukupnya, saya boleh nampak perubahan pada warna dan tekstur susu yang di pam.

Susu kelihatan lebih lemak dan pekat berbanding sebelumnya. Warnanya juga menjadi lebih kuning. Saya ada perasan juga yang baby tidur lebih lama dan lena pada waktu malam dan kurang terkena jangkitan demam dan selesema. kalau ada demam pun dia cepat kebah banding sebelumnya.

StoK simpanan susu untuk bekal ke taska juga semakin bertambah. Alhamdulillah sangat, sebab rasanya ini yang semua ibu mahukan, mahu anak yang lebih sihat dan mudah di uruskan. Kita nak pergi kerja pun rasa senang hati. Betul tak?



Berkenalan dengan Vitamin untuk Body Re-Shapping dan Turunkan Berat Badan


Kemudian selepas alfalfa saya berkenalan pula dengan ESP, Energizing Soy Protein yang sangat kontroversi ni. Ahaks. Sebab nak turunkan berat badan dan body Re-shaping.

Maklumlah lepas bersalin badan rasa menggeleber dan takut pula nanti berat naik mendadak. Jadi sebelum kegemukan melanda diri dan lemak bertambah degil adalah lebih baik saya bertindak dulu.

Saya di beritahu pula kebaikan ESP bukan saja membantu turunkan berat badan dan body Re-shaping malah ESP juga sangat membantu untuk mencantikkan kulit, kuatkan kuku dan rambut, memberikan tenaga segera supaya tak mudah letih lesu dan pucat serta ia juga membantu tambah susu ibu juga.

Orang yang mengepam susu memang tau lah, betapa penatnya dan rasa letih lesu. Jadi saya memang mencari "sesuatu yang membantu untuk memberikan Tenaga berpanjangan dalam masa sama saya boleh kawal berat badan. "

Tak perlu lah nak kena makan banyak. huhu macam yang orang biasa cakap, "aku ni menyusu badan, kena makan banyak baru lah susu banyak". Masalah kepada saya pula bila makan banyak saya takut gemuk. Tak mau la orang kata, baru anak sorang badan dah macam anak 10.. kan... aduhai... ni lagi menyakitkan hati tau.

Oleh itu, ESP dan Vitamin C adalah pilihan tepat untuk saya dapatkan kulit cantik, body Re-shaping, Energy booster dan banyakkan susu ibu. Wah sangat kan. Saya memang sangat bersyukur di pertemukan dengan produk Shaklee ni.

Lihat saja pada perubahan saya sebelum dan selepas Ber-Shaklee di sini, jangan terkejut
pula... Ahaks.


Penemuan Seterusnya... ialah lubuk buat Duit!


Selepas Alfalfa dan kemudian set Kulit, secara tidak langsung saya rupanya telah mencuba hampir kesemua Poduk Shaklee yang akihrnya membuatkan saya terus daftar sebagai Ahli. Mana tidak nya, masalah kulit berminyak dan kusam saya telah selesai dan kini saya terpaksa menjawab banyak persoalan mereka yang bertanyakan Rahsia perubahan kulit saya dan juga Rahsia saya kekalkan berat badan walaupun dah ada anak dua sekarang ni...

Jadi, memang haruslah saya daftar sebagai ahli kan... Tambah pula saya di maklumkan yang kita boleh dapat Cash Back dalam bentuk RM. Shaklee akan masukkan terus ke akaun kita jika kita cukup point dalam sebulan tu. Bermula dengan menjual suka suka dan dapat Cash Back 2 angka kini saya mampu menjana hingga 4 angka dengan hanya membuat perniagaan Shaklee. Memang wow sangat!!

Jadi sebab tu la saya sangat jatuh cinta dengan Shaklee. Kita tak perlu runsing dengn kualiti produk sebab ia telah di uji oleh para saintis untuk tahap keberkesanan dan kualiti nya. Kita hanya guna dan rasai perubahan nya kemudian kongsikan kepada orang ramai dan secara tak langsung kita telah membantu mereka menjalani kehidupan yang lebih sihat dengan menggunakan produk yang terbukti selamat dan berkesan.

Produk Shaklee ternyata lebih flexible dan boleh dikatakan multipurpose kerana boleh digunakan dari peringkat bayi, dewasa hinggalah warga emas.




Berikut merupakan ringkasan kenapa saya memilih Shaklee sebagai suplement semulajadi harian untuk seisi keluarga dan sebagai pendapatan sampingan.


1) Dijamin Halal. Shaklee telah mendapat pengiktirafan halal daripdada ISA (Islamic Services of America)

2) sebuah syarikat yg kukuh, berkrediibiliti kerana telah lama bertahan selama 57tahun didunia..

3) sistem MLM yg bersih dan adil kerana dalam shaklee tiada istilah upline kaya downline kerja lebih upline boleh goyang kaki...tiada istilah ini kerana dalam shaklee siapa buat lebih dia dapat lebih. Walaupun sudah menjadi pangkat master tetap kena buat sale.

Lagi menariknya jika kita ada downline dan kita boleh didik downline kita naik Rank kita akan dapat bonus leadership dari Shaklee. Jadi sebab tu dalam bissnes Shaklee kita saling membantu antara satu sama lain supaya sama-sama berjaya.

4) Perniagaan Online Shaklee ialah bisness kita sendiri dan boleh diwarisi oleh anak anak kita untuk memperluaskan lagi empayar perniagaan jika kita sudah tiada..

5) bonus nya akan ditukar kepada RM dan tidak ada had limit! Ya! Bonus yang Shaklee beri adalah Unlimited! Maka kita sendiri pilih mahu jadikannya sebagai pasive income atau active income. Tepuk dada tanya selera dan kita sendiri juga yang tentukan berapa Cash Bonus yang kita mahu. lagi banyak mahu nya pastikan usaha juga sama banyak.

6) mempunyai peluang perniagaan yang luas. Ini kerana semua orang mahukan kesihatan dan kecantikan. Selain boleh amalkan suplemen untuk diri dan keluarga kita secara tidak langsung dapat membantu orahng lain dengan menawarkan produk yang bermutu dengan nilai yang hebat.

Kesihatan sangat penting dan berharga. Semasa sihat kita tidak perasan kepentingan kesihatan bila sakit datang barulah terasa pentingnya kesihatan. Kalaun kita tidak sihat cantik pun tidak guna..uhuuu

7) yuran keahlian yang tidak masuk akal. Hanya RM65 boleh dapat semua keistimewaan.

8) paling bagus tidak perlu beli stok banyak-banyak. Bila ada order baru beli di Shaklee Branch atau secara Online di Shaklee2u. kita tidak perlu juga keluar modal sebab barang hanya akan dibeli selepas pembayaran dibuat.

Cuma perlukan modal sekeping hati yang kental dan semangat yang terus membara untuk berjaya...bukannnya semangat yang lemah dan hangat hangat tahi ayam, lepas kena kondem atau sale tidak memberangsangkan terus feeling sad and down macam nak koma...ohohoo

Jadi jangan berhenti terus merangkak bertatih berjalan dan berlari beserta dengan doa yang penuh berharap dan tiada jemu.

9) perniagaan yang sangat mesra untuk ibu ibu kerana merupakan jenis perniagaan yang boleh dilakukan di hujung jari. Shaklee ada sistem  pembelian online dan akan  terus dihantar ke alamat yang diberi. Jadi kalau belum ada lesen memandu tiada masalah...

Bukan ke ini memang impian ramai orang untuk bekerja sendiri dan kebebasan masa sendiri

10) tiada masalah kerugian, stok melambak tidak dijual, kerosakan barang dan sebagainya kerana kita hanya membeli bila ada order dan setelah customer membuat bayaran.

11) untuk pengetahuan sejak 5 dekad lalu Shaklee telah memperolehi pensijilan Climate Neutral. Iaitu produk yang MESRA ALAM. Jadi kita sokong shaklee kita juga turut menjaga alam sekitar!!



Jadi tunggu apa lagi, mari sertai saya dan rakan-rakan di Group iPro. Daftar tanpa ragu ragu, terus hubungi Siti, klik Sini

atau telifon di Talian 019-5522329


No comments:

Post a Comment