5 Tips bantu anda pilih sumber Protien yang betul


Kenapa perlu memih Sumber Protien yang betul? 
Kerana, Protien mudah terurai di sebabkan suhu yang panas. Maknanya Protien akan mudah hilang atau terhapus semasa proses memasak dilakukan. Sudah nya kita hanya makan sisa protien yang tidak mencukupi dengan tambahan lemak dan kolestrol yang di gunakan untuk memasak makanan. Contoh nya seperti minyak masak, santan dan bahan perasa.

Jadi dari mana sepatutnya kita nak dapatkan Sumber Protien yang berkualiti Tinggi dan cukup untuk keperluan Nutrisi harian kita?

Mari kita lihat Tips Di bawah.

5 Tips bantu anda pilih sumber Protien yang betul.

Protein Tumbuhan vs Protien Berasaskan Haiwan?
Kedua-dua protein tumbuhan dan berasaskan haiwan mengandungi kandungan protein yang sama. Walaubagaimanapun, sumber berasaskan haiwan seperti daging merah atau ayam mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya dan berpenyakit. Protein soya lebih mudah di hadam, terutamanya di kalangan warga tua.

Kandungan Kolestrol Tinggi vs Kolestrol Rendah?
Protein berasaskan tumbuh-tumbuhan mengandungi sifar kolestrol.

Kandungan Tinggi Lemak vs Rendah Lemak?
Ayam mengandungi lemak tepu dan transfat. Manakala protein berasaskan protein berasaskan tumbuhan bebas daripadanya. Jadi, makanlah kacang, biji-bijian, tauhu da nbijirin penuh yang memberikananda protein tanpa lemak berlebihan

GMO vs Bukan-GMO?
GMO (Organisma yang di ubahsuai secara genetic) ialah tumbuhan, haiwan, mikroorganisma atau organisma lain yang genetiknya telah di ubahsuai menggunakan teknik kejuruteraan. GMO ini telah di kaitkan dengan pelbagai risiko kesihatan.

Sumber semulajadi vs Sumber yang di proses?
Seboleh mungkin dapatkan protein anda dalam keadaan semulajadi. Makanan yang di proses mungkin kehilangan nutrient. Apabilaanda tidak mendapat protein yang mencukupi daripada diet anda, anda boleh memilih serbuk protein berkualiti tinggi yang memberikan asid amino dan kalsium untuk menguatkan tulang serta gigi.

Jika tanya saya, saya memilih ESP Shaklee sebagai sumber Protien untuk diet harian saya. Ia sangat mudah di sediakan dan cepat. Sesuai untuk hari hari ku yang sentiasa sibuk dan memerlukan saya sentiasa bergerak aktif. 



Klik "Shaklee Esell Order Now" untuk beli ESP Shaklee secara Online. Saya akan terus menghubungi anda untuk konsultasi dan cara makan yang betul.



Klik sini Jika anda perlukan bantuan segera untuk menggunakan esell atau ada sebarang pertanyaan dan mahu saya tolong Order Produk Shaklee untuk anda.





No comments:

Post a Comment