Pengalaman Sembelit lepas bersalin dan terus Fobia nak buang air besar


Sembelit lepas bersalin?

Ini kisah kawan saya, yang melalui pengalaman ngeri iaitu Sembelit lepas bersalin dan terus Fobia nak membuang air besar walaupun selepas berpantang.

Usah cakap la kan... Selepas bersalin, Normal pulak tu, harus lah akan ada beberapa Jahitan di situutt untuk sambung semula kulit yang di gunting semasa proses kelahiran bagi mengeluarkan baby.

Kalau baby saiz besar, jahitan pun besar la jugak...

Itu lah pengorbanan seorang ibu merangkap juga seorang wanita yang di katakan lemah. Tetapi demi anak nya, apa pun wanita sanggup lakukan... Selagi ianya tidak salah di sisi Agama. Insyallah.

Masa minggu pertama selepas bersalin, rasa ok lagi. Boleh berjalan, duduk dan bangun dengan selesa. Mungkin sebabnya jahitan masih basah lagi.

Yang jadi masalah nya apabila luka jahitan mula menjadi kering. Segala Pergerakan mula terasa kaku dan ada pula benang yang mula nak tercabut. Benang ni la yang akan mencucuk di isi... "OH! Sakit nya tu situ" macam lagu tu.. haha

Boleh bayang tak, di kawasan tu ada luka dan benang  yang mencucuk. Ouch! Sakit tau.  Jalan mesti kena kepit-kepit, pakai bengkung lagi. Kalau tak pakai nanti, mula lah mak menjeling... haha

Muka pun tak boleh dah nak senyum... duduk pun tak senang, baring pun tak senang. Pendek kata memang sangat tak selesa lah.

Sudah lah sakit di situ, satu hal. lepas tu sakit perut nak membuang, tapi sembelit pulak. Wahh...! Memang la terseksa Di buat nya... Ni akibat tak mau minum air, orang dulu dulu kan tak bagi minum air banyak masa pantang.  (Jangan ikut tau, teruk akibat nya kalau sembelit.. sesilap kalau kuat sangat teran, nanti Jahitan terbuka kena jahit semula... Lagi parah ..)

Akibat fobia sembelit masa pantang ni, terbawa-bawa rasa Fobia nak membuang air besar ni walaupun selepas berpantang.

Tapi, tapi Tapi...

Fobia nya bertukar menjadi "Sinar bahagia untuk membuang air besar" selepas dia mencuba Set Basic Menyusu + Kalsium dari Shaklee.

Gembira dan rasa syukur tak terkata. Nikmat tau boleh membuang dengan selesa dan lawas. Rasa segar dan perut pun dah tak sebu lagi. Bukan tu saja, malah susu pun bertambah banyak. Psst boleh kurus jugak tau.

Lihat apa kata beliau:




Klik "Esell order Now" untuk pembelian Online dengan menggunakan Kad Debit/ Kredit. Saya akan hubungi anda untuk konsultasi dan Jadual Ber-Shaklee



Klik sini Jika anda perlukan bantuan segera untuk menggunakan esell atau ada sebarang pertanyaan dan mahu saya tolong Order Produk Shaklee untuk anda.















No comments:

Post a Comment