Shakleebaby Product Review


Semenjak Shaklee keluar kan produk Penjagaan Baby Organic pada 20 November 2017 hari tu... hati terus teruja dan tak zaabar nak dapat kan product ni, dan hari ini Alahamdulillah saya berkesempatan untuk mendapatkan nya. Lagi lah tak Sabar nak pakai kan pada si kecik kat rumah tu.. hehehe


Ok, ShakleeBaby pada bulan ni, Sangat Special sebab nya ia di datang kan bersama Toiletry Bag Color Putih yang boleh tahan kualiti nya dan Microfiber Towel. Towel ni besar tau, saiz dewasa. Ia sangat lembut dan menyerap air.

Ada 3 rangkaian penjagaan kulit baby di dalam nya, iaitu Mandian, Lotion dan minyak urut. 

Boleh klik sini untuk keterangan detail setiap produk, BabyShaklee_detail

Bila first time pegang toiletry Bag putih tu, terus Jatuh Cinta. Bukak je zip bag tu, Jatuh Cinta lagi dengan haruman yang lembut. Di Sebab kan tak pasti bau yang mana satu, saya dengan tak malu nye terus tangkap botol dalam tray tu.. lagi pun memang dia suh try kan, jadi akak try lah. Hahahaa

Jadi suka saya nak kongsikam kepada anda bagaimana rasanya.. rasa? Betul ke? Oh, layan aje lah.. hehe

1. Macam mana bau BabyShaklee?

Lotion, bau nye sangat lembut dan langsung tak menyengat. Memang sesuai untuk baby yang tak perlu kan bau yang terlalu kuat. 

Minyak urut bayi, bau nya tak de la bau minyak sangat macam minyak urut. Bau yang nyaman dan ia tak panas. Sesuai sangat utk hangatkan badan baby.

Mandian baby, bau nye juga lembut dan segar. Seperti bau bersih bukan bau sabun. Faham ke? Hohoo

2. Adakah BabyShaklee mudah meresap di kulit?

Minyak urut baby, ia agak pekat, dan guna sikit je dah cukup untuk baby. Baby kan kecik je. Dan ia langsung tidak buat kan kulit jadi melekit.

Lotion baby, ia juga pekat dan sanagt cepat meresap. Lepas sapu di kullit, kulit terus rasa terhidrat dan lembab. Nayman betul rasa. Maknanya bukan je baby yang terasa nyaman, mama yang dok sapu kan lotion pun turut terasa nyaman.

Mandian baby, ianjuga pekat, guna sikit audah memadai. Buih yang sederhana dan tak pedih kan mata. Lembut dan senang nak bilas sabun nya.

3. Adakah set BabyShaklee mesra penggunaa?

Maksud mesra penggunaa ni adalah, kebanyakan ibu ibu kan selalu nak cepat. Dan kadangkala baby pun tak mau duduk diam diam masa kita siap kan mereka. Jadi dengan design botol BabyShaklee ni, ia mudah di buka dan di tutup. Lagi pun kalau terjatuh atau terbalik ia tak mudah tumpah. Jadi ia bukan saja selamat di gunakan oleh baby tapi juga selamat kan daripada kecuaian yang tak di sengaja kan. Hahaha

5. Berbaloi ke beli BabyShaklee untuk baby?

Bergantung pada apa yang ibu ibu mahukan. Jika ibu memang mencari produk Penjagaan baby yang Organic, saya rasa ShakleeBaby ialah yang Terbaik. Kerana selain harga nya mampu milik, ia juga lebih jimat dengan kuantiti yang lebih banyak, iaitu 252ml untuk Lotion dan mandian. Manakala minyak urut pula 118ml.

ShakleeBaby juga adalah produk yang telah di uji secara klinikal dan di sahkan selamat di gunakan oleh kulit sehalus bayi.

Dapatkan BabyShaklee sekarang untuk belaian lembut untuk si manja selembut belaian ibu.


Klik "Esell order Now" untuk pembelian Online dengan menggunakan Kad Debit/ Kredit. Saya akan hubungi anda untuk konsultasi dan Jadual Ber-Shaklee



Klik sini Jika anda perlukan bantuan segera untuk menggunakan esell atau ada sebarang pertanyaan dan mahu saya tolong Order Produk Shaklee untuk anda.

No comments:

Post a Comment