Dalgona Coffee Viral pasti jadi


 
Akhirnya selepas percubaan kedua dengan menggunakan Serbuk Nescafe Classic baru lah Dalgona Coffee Siti menjadi. Alhamdulillah. 

Siti pernah cerita kan di dalam entry lepas bagaimana "huduh" nya Dalgona Coffee masa first time try aritu. Sampaikan husband Siti kata "tangan tak de skill" ahahaha


Tak pasti mana silap nya, tapi memang Siti menggunakan kuantiti air dan gula sama macam dalam resipi cuma serbuk kopi je lain. Hmmm ..

Dia jadik camni, kopi nye turun ke dasar. Sepatutnya stay kat atas kan... Aduhai..

Nampak tak "dia" jatuh ke dasar huhu

Lesson learned, lepas ni dah tau lah, kalau nak buat Dalgona Coffee, pastikan guna serbuk kopi atau serbuk Nescafe aje tau jangan guna yang 3in1... Insyallah tak jadi. Hahahaa

Disini Siti share kan cara buat Dalgona Coffee dari Channel yang selalu menjadi rujukan Siti, "buat orang lapo"

 


Dalgona Milo
Selain Dalgona Coffee kita pun ada try Dalgona Milo. Nyuummyy. Untuk dapatkan tekstur milo kembang camtu, Siti mix dengan ovalate sikit. Kalau tak Milo nye macam payah je nak kembang.


Bagi yang tak berapa nak gemar kopi boleh try Dalgona Milo. Rasa nya fresh dan sedap sangat. Letak sikit milo tabur sebagai finishing. Memang sungguh menggoda. 

Kalau nak tau cara-cara nak buat Dalgona Milo boleh nonton di sini. Tq sangat pada channel "Limau Nipis".


Selamat Mencuba! 


Ingin Mencuba Produk Terbaik Shaklee?



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang inginkan kehidupan yang sihat dan berpanjangan.

Shaklee telah membuktikan produk yang dikeluarkan memberikan hidup yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap selular.

Hubungi saya untuk mendapatkannya secara Ekslusif berserta Konsultasi terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20% dengan menjadi ahli Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Siti 019-552.2329.

Lihat apa kata mereka yang telah berurusan dengan Siti. Klik sini







No comments:

Post a Comment