5 Tempat yang ingin saya lawati

Setiap orang pasti ada keinnginan untuk pergi melawat sesuatu tempat kan? Saya pun sama.
Sebagai orang Islam niat untuk ke Mekkah mestilah ada. Jika berkesempatan dan kemampuan pasti kami sekeluarga akan pergi. Amin.
Kalau tanya mana saya nak pergi melawat, saya teringin sangat nak pergi ke rumah Orang Terkaya di Dunia.
Teringin sangat nak tahu kehidupan harian mereka dan paling penting bagaimana cara mereka menguruskan aset dan kewangan.
Hehehee ni kira macam lawatan sambil belajar..hihiii
Orang terkaya di Dunia 2014 ialah Bill Gate. Beliau merupakan Pengasas Microsoft dan juga individu terkaya di dunia berdasarkan ranking tahunan yang dikeluarkan Majalah Forbes.
Kekayaan Gates dianggarkan benilai AS$76 bilion pada tahun 2014, berbanding AS$67 bilion pada 2013.
image
Ini ialah salah sebuah rumah mewah Bill Gates antara yang terkaya di dunia. Rumah ini mempunyai 24 bilik, Empat untuk ahli keluarga, dan selebihnya untuk tetamu.
Di bahagian halaman terdapat beberapa tempat parking kereta, direka untuk 23 kereta. Salah satu tempat simpan kereta boleh bertukar menjadi gelanggang bola keranjang dengan hanya satu klik.
Rumah ini dilengkapi sistem keselamatan yang luar biasa. Hampir keseluruhan rumah adalah di bawah pengawasan kamera tersembunyi di dinding, siling, kayu dan batu. Sensor di lantai membolehkan anda untuk mengesan seseorang untuk jarak 15 sentimeter.
image
Yang kedua, saya teringin la sangat untuk bertandang ke rumah penyanyi nombor satu Malaysia, Dato Siti Nurhaliza yang terletak di Bukit Antarabangsa, Kl yang dikhabarkan bernilai RM7 Juta. Wow!..
image
Seterusnya tempat ketiga yang ingin saya lawati ialah di Kundasang, Sabah. Hehehee sebabnya nak tengok and buat sendiri susu fresh dari ladang. Lembu ni diimport dari New Zealand. Wohoo
image
Haa pastu yang keempat pulak, teeringin sangat nak bermain dan kalau boleh nak berenang bersama Dolphin. Dari kecik lagi dah teringin..ohooo sekarang tak yah pergi jejauh dah..sudah hampir dekat dah  hihii boleh pergi kat Dolphin Island di dalam Adventure Cove Waterpark, Resorts World Sentosa Singapore.
image
Hmm..yang kelima mah ke tempat yang tenang dan nyaman. Mana lagi kalau bukan ke pulau yang cantik. Hihii tak perlu jejauh..dalm Malaysia pun cantik dan tersenarai antara pulau tercantik. Paling seronok boleh pergi bersana keluarga tersayang. Ohoo..

1 comment: