Apakah Telomeres secara Ringkas



Q: Apa tu? 
A: Itu lah Sel DNA. Bentuk macam huruf X.

Q: Apa yang hujung tu? Kenapa ada dua color?
A: Senang nak tunjuk kat awak, yang Color Oren tu la Telomeres 😊

Q:Haa? Apa tu??
A: kalau nak tau, usia kita kan ada dua. 

Pertama nya yang bertambah setiap tahun tu, dan kita pun celebrate 😂. 

Kedua ialah, Telemeres. Telomeres boleh jadi sebagai pengukur usia tubuh badan kita. Semakin pendek Color Oren tu, maka semakin tua la tubuh badan kita. Dan bila ia mula memendek dan lama-lama hilang, maka fungsi nya sebagai sel akan terhenti. Masa ini lah penuaan berlaku dan mula datang pelbagai masalah kesihatan.

Q: Haaa??? Habis tu..kita memang akan bertambah usia. Jadi bagaimana nak stop kan supaya jangan pendek??

A: Relax beb..sebab usia yang pertama memang tak boleh stop. Tapi usia kita yang kedua ni boleh di lambat kan dengan mengamalkan makanan tinggi Antioksidan.

Kerana makanan Tinggi Antioksidan ni mampu memelihara sel-sel agar sihat. Namun tak semua Antioksidan pula mampu menembusi hingga ke tahap DNA.

Tiba-tiba i teringat kat Vivix. Sebab Vivix aje yang mampu menembusi hingga ke tahap DNA dan ia telah Di PATEN kan. Shaklee je yang ada Vivix. 

Jadi tak hairan lah jika Vivix mampu membantu pelbagai penyakit dan juga Awet Muda. Sebab ia memelihara dan membaiki Telomore tu daripada memendek😎

Macam Swarovski, mesin memotong kaca nya telah Di Paten kan, jadi hanya Swarovski saja boleh buat kristal yang cantik tu.. eh ke situ pulak. Awat tetiba teringat Swarovski ni??? 😂😂

Nampak? Kehebatan Vivix Terserlah kat situ😘

Jom mula Ber Vivix💟

Siti 019-552 2329
U Tanya, i Jawab

#tsunamishaklee
#gt12
#telomore


No comments:

Post a Comment