Gila meroyan selepas bersalin


Haritu pernah di gempar kan kes meroyan kan?

Meroyan adalah sejenis penyakit. Penyakit mental yang buat kan penderita nya, menderita tekanan perasaan dan tekanan jiwa yang amat teruk, sunyi, terperangkap, muram, asyik rasa mahu menangis, rasa bersalah dan rasa teramat letih.

Itu lah perasaan sewaktu meroyan. Sejujur nya, apakah punca dan bolehkah ia di rawat supaya tidak datang lagi, belum ada jawapan yang cukup kuat dan bukti Yang kukuh untuk saya beritahu penyelesaian nya...

Namun, ia bukan lah tidak boleh di elakkan dan mungkin juga ia boleh di kurangkan kemungkinan yang bertambah teruk.

Bagaimana boleh membantu diri sendiri?
1. Berbual lah dengan orang yang memahami anda.
2. Bergaul dengan ibu-ibu lain
3. Lakukan gerakan ringan, seperti berjalan, melihat tumbuhan di luar atau mendengar alunan ayat Al-quran, muzik atau apa saja aktiviti yang menggembirakan hati.
4. Menyayangi diri sendiri. Usahlah terbeban dengan keadaan rumah yang mungkin agak huru-hara. Biarkan dulu. Kerana anda perlu berehat dan pulih dengan segera. Untuk diri sendiri dan anak anda. Lagi banyak anda cuba bertenang dan berehat anda akan rasa lebih pulih dan lebih ceoat anda sembuh dan bertenaga semula.
5. Makanlah dengan teratur dan makan makanan yang seimbang. Minum minuman yang hangat supaya darah berjalan lancar dan tubuh badan akan bertenaga semula.

Pengambilan Suplement juga sangat membantu. Kerana dalam masa tempoh Ber Pantang, makanan mommy's terhad. Maka, suplement mampu memenuhi ruang yang kosong dan melengkapkan nutrisi ibu. 

Supaya tubuh badan ibu lebih cepat pulih, bertenaga sekaligus mengembalikan kecantikan tubuh badan dan menegang kan semula mana-mana yang menggelebeh kerana kesan selepas bersalin. Secara tak langsung, ia mampu menambah kan susu ibu juga.


Apakah yang terdapat di dalam Set Pantang Shaklee?

1.  ESP
Kaya dengan khasiat protien yang menggalakkan pemulihan tenaga dan membaiki luka dari dalam dan luar akibat bersalin. Selain itu, ia juga membantu ibu membina semula bentuk badan yang lebih anjal dan membantu ibu kembali kepada saiz asal. Dan juga membantu mengurangkan keaan rekahan di perut dan pinggul serta mencerahkan dan mencantikkan kulit.

Selain daripada itu, ESP juga membantu membanyakkan susu ibu. Dan menjadikan susu ibu lebih pekat dan baby akan cepat kenyang dan tidur lena.

2. Alfalfa
Alfalfa bertindak seperti jamu moden dan befungsi sama seperti kacip fatimah dan juga minuman jus kunyit. Ia membantu mengecutkan rahim, melancarkan peredaran darah, mengeluarkan darah pekat dan sisa di rahim, membanyakkan susu ibu, membakar lemak dan melawaskan bagi elak sembelit.

3. Vitamin C
Ia membantu meningkat kan tahal imunisasi supaya ibu ber pantang tidak mudah demam, sesema, sakit kepala dan batuk. Selain ia juga membantu mendapatkan kulit yang lebih cantik dan berseri. Juga mengelakkan luka jahitan dari terkena jangkitan.

4. Vitalea (Multivimin)
Memenuhi kekosongan Nutirisi ibu semasa berpantang. Juga membantu memberikan ibu lebih tenaga dan tidak mudah lesu, pucat dan tidak bermaya. Menjadikan wajah lebih berseri dan kulit lebih cantik.

5. Omega Guard (minyak ikan)
Minyak ikan ber Omega ini sangat penting untum membantu pengeluaran susu ibu lebih lancar dan juga membantu membakar lemak. Ibu yang menyusu kan bayi nya, memerlukan lebih Omega supaya dapat menyalurkan DHA & EPA yang mencukupi kepada si bayi. Ini dapat membantu mengurangkan risiko cepat lupa pada ibu. Kerana banyam DHA & EPA di salurkan kepada bayi.

6. B Complex
Ia mengandungi kesemua khasiat Vitamin B. Dan Vitamin B 12 yang membantu dalam pengeluar an hormon serotonin. Hormon ini yang membantu mengurangkan stress dan membantu menukarkan lemak kepada tenaga. Mengamalkan vitamin B yang lengkap menjadikan kulit lebih putih berseri, ber maya dan lebih cantik.

7. Ostematrix (Pil Kalsium)
Kalsium sangat penting, kerana semasa hamil dan selepas melahirkan ibu banyak kehilangan kalsium. Kalsium yang mencukupi membantu ibu lebih cergas, bertenaga, tidak krem dan sakit kepala. Pil Kalsium ini juga membantu ibu membuang air besar lebih lawas dan tidal sembelit. Sesuai untuk mereka yang tidak sukakan susu.

8. Lecithin (pembakar lemak)
Lecithin yang mengandungi kolina mengelakkan penyakit kelupaan yang biasa di hidapi oleh kebanyakan ibu selepas bersalin. Lecithin juga membantu membakar lemak berlebihan. Bonus nya ibu kurus boleh turunkan berat badan. Menarik nya, lecithin ni mampu melancarkan pengeluaran susu ibu dan mengelakkan masalah susu tersumbat atau cloth duct sewaktu menyusu badan.

Mengamalkan suplement sahaja tidak cukup sekiranya anda tidak tahu dose yang sewajarnya dan waktu pengambilan nya. 

Kerana itu, anda perlu terus hubungi Siti 019-552 2329. Dan saya akan berikan jadual dan dose yang sesuai dengan masalah anda.

Macam biasa, anda tanya, Siti jawab 😘


No comments:

Post a Comment