Ramuan Rahsia Vivix Shaklee Antioksidan yang Hebat



Sempena Vivix Shaklee Promotion January 2017 ini, ramai yang hubungi Saya dan ber tanya kan berapakah harga Vivix, dan saya juga tidak terkejut dengan reaksi mereka yang mengatakan nya "mahal".

Namun, ia tidak lah semahal mana jika di banding kan dengan nyawa dan kos perubatan dan rawatan susulan yang perlu di tanggung pada masa kini.

Ya! Sihat itu memang mahal..dan #vivix bukanlah produk lambak pasar malam. Vivix adalah exclusive dan antara produk VVIP shaklee. Ia adalah yg paling berharga antara produk2 supplemen Shaklee yg lain.

Kenapa Mahal?

Mari kita lihat Ramuan Utama & Fungsinya dalam Vivix Shaklee ni.

4 Ramuan Semulajadi Terhebat – VIVIX Shaklee atau Sirap Shaklee

1. Muscadine Grape atau Anggur Muscadine

Merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan telah menjalani hasil penyelidikan bertahun-tahun oleh para saintis Shaklee.
Dengan saiz sebesar sebiji bola golf, anggur ini telah dibuktikan mengandungi lebih satu kromosom di mana para saintis mempercayai muscadine grape merupakan satu-satunya anggur yang dapat mengukuhkan profil dan mekanisme polyphenolnya.
Muscadine grape ini sangat kaya dengan sumber resveratrol, dan mempunyai kuasa anti-oksidan 40x lebih tinggi.
Asid gallic, catechin dan epicatechin adalah phenolik yang banyak terdapat pada biji manakala asid ellagic, nyricetin, quercetin, kaempferol dan trans-resveratrol adalah phenolik yang terdapat banyak pada kulit buahan.

Apakah polyphenol?

Apakah kepentingan polyphenol sehingga muscadine grape ini mampu menarik para saintis berterusan menjalankan kajian demi kajian.

Polyphenol ialah sekumpulan phytokimia atau phytonutrien yang terdapat di dalam tumbuhan dimana ia memiliki banyak molekul phenol pada struktur kimianya.

Ia berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna ungu pada muscadine grape, dan juga memberi perlindungan semulajadi daripada pancaran UV matahari supaya ia tidak akan merosakkan buah-buahan dan tidak merosakkan kandungan nutrien yang terdapat di dalamnya.
Kepentingan polyphenol terbukti sebagai sumber yang memiliki khasiat sebagai anti-oksidan, anti-penuaan, anti-penyakit, anti-kanser serta terbukti dalam memperbaiki sel-sel DNA.

Satu proses ekstraksi sejuk dan lembut dilakukan ke atas muscadine grape untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi terutamanya sebagai anti-penuaan.

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari muscadine grape, purple carrot, Elderberry Eropah dan polyganum cuspidatum dalam tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.


2. Purple Carrot

Purple carrot merupakan tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 5000 tahun dulu.

Ia adalah sumber terbaik Vitamin A dimana ia turut mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan juga sesquiterpens.

Anthocyanins iaitu sejenis antioksidan utama di dalam purple carrot yang memberi warna ungu-kuning dan ungu-oren. Kandungan anthocyanins di dalam carrot ungu-kuning adalah pada kadar tertinggi berbanding carrot ungu-oren.

Anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi sebagai anti-oksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan juga anti-karsinogen.

Selain itu, ia turut menunjukkan kesan positif pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Asid klorogenik merupakan antioksidan yang paling banyak terdapat di dalam semua jenis carrot. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang selalu dikaitkan dengan pengambilan kopi.
 

3. Elderberry (Sambucus Nigra)

Elderberry merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara.
Ia mengandungi sumber anthocyanins yang tiga kali ganda lebih hebat dan baik berbanding karotenoid.


Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Elderberry juga turut memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria.

Selain itu kandungan Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat kesihatan yang baik.

Kesemua ekstrak yang didapati daripada elderberry ini berperanan dalam menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak dada dan juga diabetes.

Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.
Elderberry yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi turut mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.
 

4. Polyganum cuspidatum

Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.

Polyganum ini bertanggungjawab dalam memberi warna hitam. Ia merupakan sumber komersial resveratrol yang juga terdapat di dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah dimana terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan tentang resveratrol ini.

Hasil ujian klinikal makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan.

Sebagai supplemen anti-penuaan yang sangat penting, anti-radang dan juga anti-kanser.

Subhanallah!!
Hebatnya ciptaan Allah S.W.T.

Gabungan hebat di dalam sebotol Vivix Shaklee atau Sirap Shaklee ini mampu:
☑ Melambatkan Proses Penuaan Sellular
☑ Pembaik Pulih Sellular
☑ Tenaga Sellular
☑ Perlindungan Sellular
☑ Fungsi Sellular

Sudah banyak testimoni dari pengguna vivix yg kembali sihat dan bertenaga disamping kulit pun makin cantik dan nampak lebih muda.


Berapakah Harga Sebotol Vivix?
1 botol vivix mengandungi 150ml,
Tempoh penggunaan cukup sebulan,
Cuma, rm475

Dengan pembelian sebotol vivix, automatik
- free postage
- mendapat keahlian Shaklee. 
- jimat 25% untuk semua produk shaklee 

Bagaimana dengan Harga Vivix Promotion:




Vivix Twin Pack, rm7xx 
Dengan pembelian Vivix Twin Pack ini, automatic anda dapat:
- free Postage 
- free membership bernilai rm68.90
- jimat 25% untuk semua produk shaklee 
- layak dapat Cash Bonus Next Month, rm36

ATAU




Vivix 6+1 botol, rm24xx
Dengan pembelian Vivix 6+1 ini, automatic anda dapat:
- free Postage 
- free membership bernilai rm68.90
- jimat 25% untuk semua produk shaklee 
- layak dapat Cash Bonus Next Month, rm200++

Dapatkan Vivix dan ikhtiar sembuh, Hubungi 

Siti 019-552 2329

Bagi anda yang berada di sekitar Seri Kembangan, Pasar Borong Selangor, Equine Park dan The Mines boleh la terus hubungi saya untuk saya hantar kan ke rumah anda.

No comments:

Post a Comment