Masalah Rambut Gugur dan Senggugut tanda kekurangan Bcomplex?

Ramai daripada kita yang mempunyai masalah yang di katalan biasa di hadapi kebanyakan orang. Sehingga mengabaikan tanda-tanda awal yang jika di biarkn lama-kelamaan bakal memudarat kan diri sendiri.

Tahukah anda, dalam kebanyakan masalah yang di hadapi ini adalah berpunca daripada kekurangan sesuatu Nutrisi atau Vitamin. Dan akhirnya membawa kepada penyakit seperti, keletihan, kelesuan, Botak, mood yang berubah-ubah...

Akhirnya kita pergi dapat kan ubat-ubatan untuk mengubati penyakit itu. Padahal ia sebenarnya boleh di elak jika kita bertindak awal. Malah akan jadi lebih sihat dan tanpa kesan sampingan. Insyallah.

Ok, tanpa membuang masa, jom perhatikan apakah simptomp nya kekurangan Vitamin B Complex dan manfaat nya kepada tubuh badan.

Manfaat Utama B Complex Antaranya :

Menukar makanan kepada tenaga – membantu penghadaman, menukar lemak, kabohidrat dan protein kepada tenaga dan mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.

Melawan tekanan / stress – meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia dengan memastikan kesihatan fungsi saraf.

Membantu tumbesaran – menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

Rambut gugur dan beruban – membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

Untuk mata yang sihat – mengurangkan maslaah letih mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkakasan memori dan daya pemerhatian / fokus.

Mencegah anemia – membantu pembetukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, meraat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat / laut.

Meredakan senggugut – baik untuk masalah PMS, meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

Mencegah Perlcche – dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), dan nafas berbau.

Agen detox – meredakan alahan.


Suplement Bcomplex yang ada di pasaran. Antaranya jenama Shaklee yang di kenali dengan Sentiasa Selamat, Sentiasa Semulajadi dan Sentiasa Berkesan.

Vitamin Bcomplex with Folic Asid.

Dapatkan dengan harga 0% GST, rm53.75

Hubungi Siti 019-552 2329

Bagi anda yang berada di sekitar Seri Kembangan, Pasar Borong Selangor, Equine Park dan The Mines boleh la terus hubungi saya untuk saya hantar kan ke rumah anda.


No comments:

Post a Comment