Energizing Soy Protein (ESP) Protien Shake Pilihan No 1





Energizing Soy Protein (ESP)

Perbezaan Shaklee:
Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. hakikatnya pengasingan protin yang pertama ini di cipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70an. Di mana, kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahuiprotin soya adalah factor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Energizing Soy protein ini di iktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah di hasilkan. Kacang soya yang di gunakan oleh Shaklee hanya mengandungi Non GMO ( Non- Genetically Modified Organism) yang mana ia di proses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g (satu canister Eergizing Soy Protien) di hasilakn daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Energizing Soy Protien dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia. ia turut di perkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis.

Satu hidangan ESP Shaklee ini bersamaaan:

2x ganda Daging
4x ganda Telur
12x ganda Susu
Rendah Lemak
Tiada Kolestrol
Tiada Asid Uric
dan yang paling penting ia sangat mudah di serap oleh tubuh badan manusia.

Tahukah anda?

Indeks Glisemik (G.I) menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. karbohidrat yang memecah dengan cepat memepunyai Indeks Glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidratdengan G.I  yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambal membebsakan glukos kedalam system badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa panjang.

Sesetengah protein soya di proses dengan alcohol. Cara pemperosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang di gunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protien di cuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

Manfaat Utama:
  • 1.      awet muda
asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, glans dan lalin-lain. pengambilan yang kerap adalah kuci kepada awet muda.
  • 2.       baik untuk hormone
kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormone wanita. ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • 3.       baik untuk prostat
genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. I memusnahkan radikal bebas di dalam sel badansebelum ia menukarkan sel DNA kepada Sel Kanser. ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • 4.       kulit remaja
merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • 5.       pembekal tenaga
membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan system imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migraine, imsomnia dan tekanan.
  • 6.       membaiki pigmentasi
membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki pigmentasi, kedutan dan kesan penuaan.
  • 7.       membaiki memori
meningkatkan kaualiti memori, vitality, dorongan seksual dan rangsangan.


Kepentingan Protien

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormone manusia. ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam system imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormone dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa maut.



Apa itu Asid Amino?

Protin terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap setunya akan menghasilakn jenis protin yang berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yang di perlukan oleh tubuh manusia.

terdapat asid amino tertentu yang dapat di hasilakn sendiri oleh tubuh manusia.ini di kenali sebagai asid amino tak perlu. manakala asid amino yang tidak boleh di hasilakn oleh manusia dan harus di perolehi  dari sumber pemakanan dikenali sebgai asid amino perlu. Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut.

Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang di kenali Identity Preserved Program (IPP). ia memastikan kacang soya bebas daripadda pendedahan perubahan genetic, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.


Berapakah Harga 1 Canister ESP Shaklee?

1 canister, berat bersih, 850g
Cukup utk kegunaan 1bulan++
Harga, rm161.25

Untuk sebarang pesanan produk Shaklee boleh terus menghubungi Siti 019-552 2329.

Berita Baik,

Anda layak untuk mendapatkan 25% diskaun sekiranya anda adalah ahli Shaklee. Untuk dapatkan diskaun lagi 25% dan daftar keahlian Shaklee, juga boleh terus hubungi Siti di talian 019-552 2329

Klik link sini, untuk terus personal wassap Siti
www.wasap.my/60195522329

No comments:

Post a Comment