Kenapa barang yang sama pada harga berbeza?

MOHON JANGAN TERASA YEE 
Awak : Berapa harga vitamin  ni???
Saya  : RM55 dik 
Awak : Mahalnya,ada orang offer saya vitamin RM10 je, vitamin je pun. Sama jer. 
=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*
Saya  : Kenapa kopi kat starbuck RM15 sedangkan kat mamak RM1.50? Kopi je kan.☺️
Awak : Okay, saya paham. 
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~☀☀•~•~•~•~•~•~•~•~
Saya  : Kenapa kereta honda 1.6cc lebih mahal dari kereta 1.6cc proton? Kereta je pun. Sama jer. 
Awak : OK OK sis, dah paham. 
**:**:**:**:**:**:**:**:***:**:**:**:**:**:**:**:
Saya  : Kenapa burger kat burger king RM18 tapi kat stall burger cuma RM2.50. Sama jer burger. 
Awak : Okay dah sis. Ampun. Dah paham dah paham. Tolong stop..cukup cukup cukup... 
--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+-
Note ‼️
♨️ Barang MAHAL (atau murah) pasti ada sebab tertentu. Dalam menilai harga sesuatu barang, kaji kenapa ianya ditetapkan begitu. 
#Copypaste

No comments:

Post a Comment