Review Buku Jangan Bersedih, Setelah kesulitan pasti ada kemudahan


Pada waktu ini, ada kah wanita/ gadis yang sedang bersedih?

Kalau ada, meh baca sedikit Penyejuk Hati agar terus Ber Bahagia dan Ber Gembira hati.

Gadis/Wanita yang tersenyum cukup manis dipandang.. Jangan bermuram, berduka Tapi senyum dan berbahagialah kerana anda berhak mendapatkannya 😉

Jangan menunggu datangnya kebahagiaan untuk dapat tersenyum, tapi senyumlah agar anda berbahagia.

Orang yang paling barbahagia adalah orang yang dapat menyebarkan kebahagiaan kepada orang ramai.Jadilah wanita yang bahagia.

Dengan berbuat baiklah anda akan dapat menemukan kebahagiaan hakiki.Berhentilah dari merenungi dosa, tetapi renunglah sifat yang baik sebagai penggantinya.

 "Kerana Bencana, Muncullah Doa" Jauhkanlah pemikiran anda dari keputus Asaan dan lupakanlah keberadaannya. Pusatkan perhatian pada kejayaan, sehingga pada keadaan yang demikian, kamu tidak mungkin akan gusar.

Jika anda merasa gugup dalam mengerjakan suatu peubatan, jangan sampai berputus asa, jangan cemas, dan jangan pula sampai meragukan bahawa jalan keluar pasti akan datang.

Belajarlah untuk menghayati perkara yang menakutkan, nescaya rasa takut itu akan hilang.

Kehidupan kita, dipengaruhi oleh pola pemikiran kita. Persiapkanlah diri untuk menghadapi perkara yang paling buruk, maka akibatnya nanti selalu akan merasa baik.

Jangan di hiraukan segala sesuatu yang tidak mampu di selesaikan sebagai penggantinya curahkan waktu untuk berusaha memperbaiki segala sesuatu yang mampu di perbaiki.

Orang berakal tidak akan bosan untuk meraih manfaat berfikir, tidak putus asa dalam menghadapi keadaan dan tidak akan pernah berhenti daripada berfikir dan berusaha. 

Jangan bersedih terhadap pekerjaan yang belum dapat anda selesaikan. ketahuilah bahawa pekerjaan orang yang besar itu tiada habis-habisnya "Sesungguhnya ALLAH bila menyukai suatu kaum, DIA akan menimpakan cubaan kepada mereka".

Berbahagialah sekarang, bukan esok hari.Tinggalkan angan-angan kosong yang tidak sesuai dengan jerih-payah atau kemampuan mu. 

"ALLAH memaafkan apa yang telah lalu'. Kebahagiaan tidak bergantung pada orang lain, tetapi berada di tangan sendiri. Kendalikan fikiran anda nescaya anda akan meraih kebahagiaan.

Itu je serba sedikit kata-kata motivasi  dari buku 'Jangan Bersedih, Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia' karya Dr. Aidh  Bin Abdullah Al-Qarni , sebagai bekalan untuk wanita meraih kebahagiaan. 

Sebenarnya Ada banyak lagi. jadi bacalah ye :).. Saya pun tengah nak habiskan buku ni..kikikii 

Alhamdulillah, serba-sedikit menguatkan lagi dalaman, dan menyembuhkan luka dihati. InsyaALLAH..:) 

So korang. Jangan besedih, tabah, dan lalui hidup ini dengan indah.. 😍

#tsunamishaklee
#gt12
#janganbersedihbergembiralah

No comments:

Post a Comment