Peluang Bissness dari rumah tanpa Modal

Idea untuk mula berniaga tu ada... Tapi modal pula yang tiada...

Rasa nak berniaga, tapi.. nak jual apa erk?..

Nak berniaga Online, tapi tak reti pulak nak buat..

Adakah anda sekarang sedang mencari pekerjaan, dan di dalam dilema seperti di atas?

Percaya atau tidak, melakukan dua pekerjaan pada masa kini bukan lagi satu pilihan tetapi sudah menjadi kemestian.

Sebab apa?

Anda sendiri pun dah tau jawapan nya dan tak perlu la saya nak terangkan panjang lebar. Ye ke idok..? Hehee

Peluang Perniagaan yang bakal saya bongkar kan sebentar lagi, adalah sangat mudah dan kalau tak de kelulusan dalam bidang perniagaan dan juga bukan dari keturunan perniagaan pun masih boleh buat juga.

Pokok pangkal nya, Kerajinan dan Kesungguhan. Insyallah apa pun semua jadi mudah.

Apakah Bisnes Dari Rumah Yang Dimaksudkan?

Mungkin anda pernah dengar tentang Shaklee kan? Jika belum, saya kongsikan sedikit.

Shaklee adalah rangkaian produk makanan tambahan yang sudah lebih 50 tahun berada di Malaysia.
Ia sudah membantu ramai rakyat Malaysia hidup lebih sihat. Selain memberikan peluang kedua kepada pesakit kronik kembali sihat.
Produknya bermutu tinggi, hanya dikeluarkan setelah terbukti berkesan dan selepas ujian klinikal. Kesemua produk Shaklee dihasilkan oleh para saintisnya yang berkelulusan dan berpengalaman.
Sama seperti mutu produk Shaklee, pelan bisnesnya juga bagus. Tanpa modal, tanpa stok, tanpa kedai dan tanpa pengalaman anda boleh mulakan bisnes ini dari rumah.
Apa yang anda perlukan adalah telefon pintar atau komputer atau komputer riba. Juga talian Internet. Kemudian Anda boleh pilih untuk memulakan bisnes ini dengan menggunakan platform blog, Facebook, Instagram, Youtube dan mana-mana sosial media yang bersesuaian. Ikut yang mana anda lebih selesa.
Asalkan anda mahu belajar dan berani untuk mencuba, bisnes ini sangat sesuai untuk anda. Tanpa mengira jantina, umur ataupun bangsa.
Sesiapa saja mempunyai peluang yang cerah untuk mencipta kerjaya dan kejayaan bersama Shaklee. Kerana untuk berjaya dalam Shaklee Bukan nya Siapa yang masuk dulu dia kaya selamanya, tetapi Siapa yang Usaha Lebih dia yang dapat lebih. Tak kira samada baru atau lama. Bagaimana? Haa itu kena terus wassap Siti

Apa Yang Perlu Dilakukan Untuk Mulakan Bisnes?

Terdapat empat perkara yang perlu dilakukan:

1- Mencari Upline Yang Berwibawa

Ini satu proses yang sangat penting, pilihlah upline yang berwibawa. Upline yang setia menggunakan produk Shaklee dan menjual Produk Shaklee. Bagaimana untuk mengetahuinya? Anda boleh melihat dan melakukan sedikit siasatan di profile dan wall Facebook mereka.
Atau jika jarak anda dekat, berjumpalah dengan bakal upline anda.
Dialah yang bakal membimbing dan memberi tunjuk ajar dari A-Z tentang bisnes Shaklee ini.

2- Daftar Keahlian

Apabila anda sudah berpuashati, hubungi bakal upline untuk mendaftarkan keahlian anda. Terdapat dua pilihan, samaada:
  • membuat bayaran keahlian RM79.50 dan menerima kit perniagaan Shaklee
  • membuat pembelian 200UV (lebih kurang RM700) dan dapat keahlian Shaklee secara automatik, dan menerima kit perniagaan Shaklee
*belian produk Shaklee di atas, bukanlah sebagai stok tetapi untuk anda sendiri merasai kebaikan suplemen Shaklee

3- Kongsikan Maklumat Shaklee

Ia adalah ‘core’ bisnes Shaklee dari rumah. Kongsikan apa kebaikan dan perubahan yang anda rasai setelah mengamalkan suplemen Shaklee.
Anda juga boleh kongsikan kebaikan dan maklumat yang lainya berpandukan kit perniagaan yang Shaklee bekalkan semasa pendaftaran.
Sebenarnya ada cara terperinci untuk kongsikan maklumat dengan lebih mudah. Inilah yang akan diajar oleh upline masing-masing. Oleh kerana bisnes ini dilakukan dari rumah, segala perkongsian ilmu perniagaan akan diajarkan secara online melalui Whatsapp, Telegram dan juga Facebook.
Jika anda mahukan face-to-face, carilah upline yang berdekatan dengan kediaman anda.
‘Long Distance Relationship’ pun boleh dilakukan dengan panggilan video. Maka tiada isu tak bertentangan mata sebenarnya.

4- Mula Bina Perniagaan

Setelah memahami selok belok bagaimana untuk mulakan bisnes Shaklee ini. Anda perlulah konsisten berusaha untuk membina perniagaan ini. Kerana ia adalah perniagaan sendiri. Lebih yang anda buat, lebih la anda dapat. Kalau anda tak buat, upline puntak rugi dan tak untung...tapi sendiri saja yang rugi...
Walaupun ianya dari rumah, anda perlulah bersikap profesional terhadap diri sendiri.
Tentukan target pendapatan yang dimahukan dan berusalah sehingga dapat. Sebarang isu atau masalah tentang bisnes, cepat-cepat rujuk kepada upline untuk mendapatkan pandangan dan solusi.
Bisnes Shaklee bukan bisnes seorang diri, ia adalah gerak kerja berkumpulan. Jom sertai saya di iPro dan sama-sama mencipta kejayaan demi kejayaan.
Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang apa yang Shaklee boleh berikan kepada anda selain dari bonus bulanan? Boleh terus klik sini, Siti 019-552 2329



No comments:

Post a Comment