Bagaimana kekal Positif dalam Perniagaan Online

REJECTION DARI CUSTOMER / PROSPEK

Biasalah dalam berniaga ni.. tak semua kita approach customer atau prospek kita, they accept all the offers. Dalam 100.. 90 akan reject.. begitu lah.

Tapi kita tak boleh stuck bila customer reject macam tu. Always think positive. Kadang2 ade customer atau prospek yang memang tengah tak pasti sebab yang kita offer tu dia tak berapa jelas.. so bila dia declined.. kita ada PELUANG POSITIF.. iaitu peluang untuk check balik cara kita communicate dengan prospect tadi.. mungkin cara kita tak meyakinkan dia.. so kita cari kekdah yang boleh meyakinkan customer dengan mudah..

Banyak sebab lain rejection ni..contohnya, prospect memang tengah kesempitan duit waktu tu. Atau dia tak balas sebab dia busy, terpaksa attend meeting then tetiba kene attend visitors or kene rush to somewhere else pegi outstaion ke or anything could be..kann..

So kita as a professional business person tak akan sempat nak sentap2.. SENYUM. Tarik nafas dan baca alfatihah dan move on..

Jangan kata;
'U said no, I say next'

Tapi always think positive and SMILE to yourself and say

 'U said no i say i'll come back next time'

:D

Siti Shaklee Independent Distributor
019-552 2329

*I learnt this from iReach CLASS.. wehoooo*
Thanks to all cikgu cikgi iReach...

No comments:

Post a Comment