Bagaimana Omega 3 membantu melegakan keradangan


Jika Hormon insulin dan glukagon mengawal penukaran gula kepada tenaga di dalam darah. Siapa pula yang mengawal Hormon? 
Jawapannya: Eikosanoid (eicosanoids). 

Faktanya, eikosanoid adalah super-hormon di dalam tubuh badan.  Ia tercipta dari setiap sel hidup di dalam tubuh manusia. Mereka itulah lem molekuler yang menyatukan tubuh manusia.

Eikosanoid bukan hanya mengawal seluruh sistem hormon tubuh, tetapi juga seluruh fungsi fisiologi yang vital: sistem kardiovaskuler, sistem imun, sistem saraf pusat, sistem reproduksi, dan banyak lagi. Jadi tanggungjawab Eikosanoid menjaga agar kita tetap hidup dan sihat. Tanpa eikosanoid, kehidupan seperti yang kita kenal tidak mungkin ada.

Maka, jika kita dapat menjaga Eikosanoid dengan baik, makna nya kita dapat hidup dengan sihat!

Pernah dengar Radang? Bukan Meradang tau😂

Radang ni seperti, bengkak2 di sendi, jerawat, ruam, eczema, radang paru-paru, astma, semput dan macam-macam lagi, semua tu di sebut radang.

Salah satu tips untuk meredakan radang adalah dengan pengambilan Omega-3. Kenapa? Sebab Omega-3 mampu mengawal Eikosanoid! 

Apbila Omega-3 menjalankan tugas nya mengawal Eikosanoid agar sihat, dan Eikosanoid pula terpelihara dari kerosakan, maka segala jenis radang akan Terhindar!

Nampak?? Nampak tak kaitan nya di situ??

Haa sebab tu la saya pilih, Omega-3 dari Shaklee kerana ia terbukti Tulen dan berkesan untuk membantu anak saya Zuyyin, melegakan keradangan eczema nya. Emak saya pilih Omega-3 untuk masalah sendi nya dan ramai lagi yang pilih Omega-3, untuk anak yang astma dan berkahak😉

Buat lah pilihan yang bijak dan bertindak segera untuk kesihatan keluarga😘

Ketahui lebih lanjut:
Wassap ke sini👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
www.wasap.my/60195522329

#gt12
#tsunamishaklee
#eikosanoid
#superhormon


No comments:

Post a Comment