, , ,

Boleh kah Sel yang Rosak di baiki?

3/07/2017


Cancer, kencing manis/ diebetes, sakit jantung​, darah tinggi. Semua tu antara penyakit kronik yang femes sangat di Malaysia.

Apa penyebab yang buat ia berlaku?

Ia sangat berkaitan dengan sel dalam badan kita. 

Dalam badan kita ada sel. Sel ni boleh pecah dan mati. 

Ada dua cara dia mati. 

Satu, sel mati secara sendiri secara proses semulajadi. 

Kedua, sel mati disebabkan ada benda jahat dari luar. Contohnya macam toksik, radikal bebas, radiasi, bahan kimia, trauma. Yang ni kita panggil sel mati secara tak sehat.

Okay meh kita tengok lebih detail sel mati secara tak sehat ni. 

Utk sel yang mati secara tak sihat ni, ada inflamasi di kawasan tisu sel yang mati tu. 

Contoh kaki pesakit kencing manis yang ada sel kulit hitam. Itu lah tanda sel-sel yang mengalami proses mati secara tak sehat.

Pendek kata, sel alami inflamasi/radang.

Sel yang alami kerosakan DNA dan gagal untuk direpair, akan terus alami proses semulajadi untuk mati. 

Lega kan lah macamtu..

Namun yg jadi masalah apabila, sel ni gagal jalani proses kematian semulajadi.

Yang mana dia terus berkembang biak. Akhirnya jadi sel cancer.

So macam mana nak baikkan sel-sel yang mati ni?

Jawapannya ada pada vivix.

Vivix berfungsi dengan membaiki sel, melindungi sel, memberi tenaga pada sel dan meningkatkan prestasi sel dalam badan kita.  

Ya semua ni penting untuk pastikan sel2 kita hidup untuk pastikan organ dalam badan kita berfungsi dengan baik tanpa penyakit.

Apa jadi kalau sel takdak tenaga dan oksigen? Ia menyebabkan sel jadi berasid yang mana akhirnya DNA rosak.

Sepatutnya sel mampu baiki DNAnya yang rosak supaya tak membiak jadi sel kanser.

Sebab tu sangat penting untuk amalkan vivix setiap hari! 

Jom Vivix! 

Siti 019-552 2329
Your Trusted Shaklee Sid

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

About Me

My photo

Saya Siti Zubaidah bt Basrah merupakan seorang isteri kepada En.Suami yang bernama Nik Azizon b Abd Samad dan Mama kepada Si Comel Nik Azeeza Zuyyin juga pekerja untuk sebuah Syarikat. Saya ingin mengajak anda semua juga keluarga saya untuk bersama hidup sihat dan ceria serta Cantik sini Cantik sana dengan mengamalkan produk yang di jamin Halal dan berasaskan bahan semulajadi. Saya juga adalah indipendent Shaklee Distribuor dan COD anda di sekitar Puchong, Kinrara, Equine Park, Seri Kembangan, Bukit Jalil, Dengkil, Bangi, Putrajaya, Cyberjaya dan seluruh Malaysia

Blog Archive

Most Welcome