Perbezaan Shaklee dengan Produk Jenama Lain

Choose The  Best and Share The Best To Others

Zaman sekarang memang banyak  jenama  supplemen yang muncul. Saya pun tak kurang juga, suka untuk mencuba sesuatu yang baru.

Saya mula menggunakan Shaklee pada tahun 2012 asbab untuk menyusu dan bertukar kepada jenama lain kemudiannya.

Dan now, I am back to Shaklee product.

Why?

First, in term of range of nutrition, Shaklee product has it all.

Multivitamin, B Comp, Vitamin C, Fish Oil, Calsium, and so on.

Dari untuk suplemen untuk hati, kulit, weight management, pencuci tanpa toksik, dan boleh diambil dari usia kanak-kanak hingga dewasa serta usia emas.

And it's specific.

The exact amount of the nutrient has stated on the bottle. Tak semua jenama suplemen,ada usaha macam tu.

Second, I can say, Shaklee is the safest supplement to take ( in my opinion lah).
Memang banyak jenama yang bagus, namun

Shaklee satu satunya company yang CONFIRM mempunyai 3  perbezaan ini.
Always safe
Always work
Always green
Always safe.

Perkara ini yang paling penting.

Ada jenama yang menggunakan pemanis tiruan, gula buatan yang tidak sihat, yang tidak diperlukan oleh badan.

Gula komersil iaitu gula terproses antara faktor penyebab kepada masalah kesihatan. Kalau gula tiruan ada dalam gula or kek, saya tidak pelik. Tapi kalau ada dalam suplemen, itu yang saya sangat terkejut.

Disebabkan saya ni memang jenis check label, saya tahu.

Third, always green.

Produk Shaklee confirm tidak mempunyai bahan-bahan yang berisiko beracun kepada badan dan bumi. Contoh,  triclosan, SLS, SLES  propylene glycol dan lain-lain. boleh refer gambar.

Jadi apa apa yang berisiko, better elakkan.

Memang pada certain level, ada bahan bahan ini dibenarkan untuk diletakkan dalam produk. But, how about long term effect?

Forth, Shaklee satu satunya company yang buat landmark study.

Shaklee Landmark Study yang dijalankan selama 3 tahun dari 2004 hingga 2007 memang menunjukkan pengguna vitamin Shaklee mendapat kesihatan yang lebih baik, berbanding dengan pengamal vitamin lain, dan juga bukan pengamal suplemen.

Keputusan ini juga menunjukkan pengamal shaklee tiada masalah buah pinggang.
Darah pengamal shaklee mengandungi vitamin yang paling banyak, kerana vitamin Shaklee mudah di serap, berbanding vitamin lain.

Walaubagaimanapun, kajian ini tidak menunjukkan makan suplemmen bukannya satu BULLETPROOF kepada penyakit kronik, cumanya risiko penyakit seperti diabetes dapat dikurangkan.

Fifth, keberkesanan produk Shaklee itu sendiri.

Saya dah rasa dan alami perbezaannya

Sixth, murah untuk kebanyakan produk, harga premium untuk produk yang sudah dipatent.
Namun, kebanyakkan produk adalah berbaloi dari segi harga dan keberkesanan.
Prinsip syarikat ni sangat berbeza.

Bukan keuntungan yang utama, tapi nilai untuk consumer dan alam ini sendiri.

Status ini sekadar perkongsian dari pengalaman saya sendiri.

Saya berhak memilih yang terbaik dan berkongsi yang terbaik.

Bukan saya nak cakap jenama lain tidak bagus, tapi saya ada reason yang kuat mengapa saya terpaksa pilih Shaklee semula.

Saya kalah dengan "Shaklee Difference".

Analoginya...

Antara kereta yang dah diuji keselamatannya dengan yang belum, mana satu pilihan kita?
Kenapa nak merisikokan diri memilih yang tak diuji, sedangkan yang dah diuji jauh lebih baik dan berbaloi.

#lessonlearnt
#semuaperkaraadalahpengalaman



No comments:

Post a Comment