Boleh ke ibu menyusu berpuasa?



Kalau di kira-kira habis je berpantang ni, terus masuk bulan Ramadhan Al Mubarak. Cemana kome dah habis ganti ke??

Bab mengganti tu dah settle, ni yang risau ialah bab menyusu....

Pasai apa? Pasai orang yang menyusu ni akan cepat rasa dahaga dan lapar. Lain macam betul dahaga nya😅 myb kalori yang terbakar sewaktu menyusu ialah 300-500kcal. Haa sama dengan bersenam. Special kan? Tak yah buat apa2 duduk je menyusu udah hilang 500kcal. Hehehe

Jadi, bagaimana nak settle kan masalah ni? Kalau dulu, tak sahur pun tak pe, minum air je dah cukup, janji mata yang perlu di selamat kan dulu.

Sekarang tak leh la gitu... nanti dahaga teramat mula lah nak berbuka..lemau je.. tak pun ,bekalan susu pula merudum... No no no, kita jangan sampai jadi cenggini...parah jadi nya... 😷

Dah tu... Tak kan la tak leh puasa pulak dek sebab takut lapar dan dahaga? Pastu, kalau puasa pulak nnt susu merudum?  Haa ada rasa risau cmtu tak?

Meh dekat sikit...

Memandangkan sekarang kondisi akak dalam  mood menyusu dan kumpul stock jadi banyak lah cerita tentang seangkatan dengan nya akan berkumandang di sini, kikiki.. mana tau kome pun ada masalah yg sama kan? Jadi boleh la membantu serba sikit kan kan kan.

TIPS Kekal Berpuasa untuk ibu menyusu😘

Pertamanya, semasa bersahur haruslah ambil makanan yang tinggi protien dan paling penting rendah lemak (kan misi kita pun nak kurus juga😉). Bila sebut je protien yang rendah lemak, akk terus terfikir kan Shake Shake Protien, ESP.

Keduanya, pasti kan minum air 3liter sehari. Cemana? (Nanti pm tau kalau mahu jadual minum air 3liter semasa berpuasa)

Ketiganya, untuk elak dahaga di siang hari, kurangkan makanan manis, berlemak dan masin. Paling penting amalkan Performance Drink untuk elak tubuh badan dari terhidrat dan menyeimbangkan bendalir dalam badan. Sangat sesuai utk ibu yang menyusu supaya kekal terhidrat dan susu pun boleh maintain.

Insyallah puasa kita pun berjalan lancar dan susu juga maintain, rezeki untuk si kecik. Pastinya tahun ni bulan puasa berbeza dari yang sebelum nya. Seperti berbeze nya pantang yang dulu dan pantang yang sekarang.

Kenapa? Kenapa? Semuanya gara-gara Shak.lee laa.. tu yang tambah sayang dan yakin dengan nya. Dan semestinya dengan izin nya juga. Insyallah.

Jika mahu Set Ibu Menyusu Shaklee yang sangat membantu ibu menyusu maintain bekalan susu dan kekal cergas dan tak kelaparan sekaligus mencegah gastrix boleh la terus hubungi saya. Oh lagi satu, yang menarik nya Set ini juga membantu ibu-ibu tampil dengan kulit lebih bersih dan cantik. Pasti kulit mu akan ber terima kasih pada anda. Tak caya, cubalah😉

Terus hubungi Siti 019-552 2329

Nak tau bagaimana boleh dapat diskaun 25% ?? Kena cepat wassap Siti tau.

No comments:

Post a Comment