Nik Zhafira Az Zahra nama di beri


Nik Zhafira Az Zahra bt Nik Azizon nama di beri kepada puteri kedua kami, yang membawa maksud 'keuntungan  yang luar biasa". Lahir 5 April 2017 dengan berat 3.1kg semasa lahir. Di sambut oleh Doktor Datin Mimin. Doktor dan pembantu yang sangat baik bagi saya. Nanti 5june cukup lah si ke ik ni berusia 2bulan. Apa lagi, nak kena cucuk la...kakakakka

Alhamdulillah, syukur kepadanya setelah semua urusan dari bersalin, berpantang dan kesihatan ibu dan baby selemat dan semua nya lancar aje. Sokongan dari keluarga mak, ayah, kakak, suami dan juga jiran-jitan serta rakan memang sangat membantu semasa saya menjalani tempoh berpantang. Teima kasih yang sangat tak terhingga.. 

Sebab nya kalau di fikirkan semula, tak mampu saya nak buat semua sendiri... kepada ibu-ibu yang berpantang sendiri dengan anak yang ramai memang tabik spring. Pengorbanan ibu memang sangat besar nilai nya. Thumb up! Semua ibu ibu memang sangat kuat bukan dari segi kekuatan tapi mental dan emosi.

Ok, nanti dalam entry seterusnya saya akan kongsikan Set Berpantang apa yang saya guna untuk kecut kan rahim seawal hari ke 4 dan Luka Jahitan sembuh seoenuhnya seawal hari ke 14. Saya pasti ibu ibu yang berpantang mahu luka jahian sembuj dengan cepat supaya boleh la duduk, berdiri dan baring dengan selesa...kalaj tal, nak dudduk pun serba ak kena kan kan... Lagi lah kalau nak ke toilet...aduhai sabo je la...

Tak pe, jangan risau, saya akan kongsikan nanti supaya semua ibu ibu berpantang boleh berhat dengan tenang dan selesa. Baru lah boleh buat stock susu banyak-banyak.

Ok, tungguuu...





No comments:

Post a Comment