Mengapa warna Air kencing jadi kuning lepas ambil Bcomplex?


Ramai yang akan bertanya kepada saya semula, kenapa air kencing saya warna kuning sangat? Kuning pekat selepas ambil Bcomplex, walaupun saya dah minum air dengan banyak nya?😂 

Usah risau, mari saya kongsikan mengapa dan untuk pengetahuan anda semua Shaklee merupakan pengeluar suplement semulajadi da n hanya menggunakan bahan semulajadi tanpa pewarna dan perasa. Jadi, mengapa air kencing bertukar warna kuning jika tiada pewarna??

Kenapa lepas amik Bcomplex urin jadi color kuning? 😃

Perubahan pada warna urin bergantung kepada jenis Vitamin B yang kita ambil. Vitamin tertentu seperti vitamin B1 iaitu thiamine, Vitamin B3 atau Niacin dan Vitamin B6 yang juga dikenali sebagai Pyridoxine diketahui berwarna putih dalam bentuk semula jadi mereka. Oleh itu, tidak ada perubahan ketara dalam pyridoxine, niasin dan warna thiamine pada urin. 

Walau bagaimanapun, Vitamin B2 (Riboflavin) adalah berwarna jingga dan oleh itu, ia juga mungkin menyebabkan warna urin bertukar jingga.😉

Sumber: Home Remedies, Share Care


Dapatkan Bcomplex Shaklee, Hubungi:

Wassap/ sms Siti 019-552 2329
Email: sitizubaidah_basrah@yahoo.com
Face Book: siti zubaidah bt Basrah 
Instagram: sitibasrah

Bagi anda yang berada di sekitar Seri Kembangan, Pasar Borong Selangor, Equine Park dan The Mines boleh la terus hubungi saya untuk saya hantar kan ke rumah anda. Postage ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment